Marti au demarat lucrarile la Varianta Ocolitoare Sanmartin (5,75 km) din judetul Bihor. Contractul cu asocierea desemnata castigatoare (Erbasu SA – Vahostav – Procons Group SRL – Drumuri Orasenesti) a fost semnat in luna iunie.
Varianta Ocolitoare Sanmartin va avea 2 benzi si va fi prevazuta cu piste pentru biciclete.
Contractul pentru proiectare si executie, cu o valoare de 148,94 milioane de lei, fara TVA, este finantat prin POIM 2014-2020.
Constructorul are la dispozitie 14 luni pentru proiectare si executie. Termenul pentru lucrarile propriu-zise este de 12 luni.
Acest proiect face parte din reteaua de drumuri metropolitane ce vor fi executate in urmatorii 2 ani in jurul orasului Oradea. Scopul acestor noi drumuri este sa asigure o circulatie mai buna in zona, sa scurteze naveta si sa genereze noi dezvoltari in jurul Oradiei.
Proiectul este derulat in baza unui protocol incheiat intre CNAIR SA si CJ Bihor la inceputul lunii noiembrie 2021.
Pana in luna decembrie a anului viitor asocierea romano-slovaca Erbasu SA – Vahostav – Procons Group SRL – Drumuri Orasenesti, trebuie sa finalizeze lucrarile care includ:
- 3 poduri
- 2 pasaje
- 1 viaduct
- 1 pasaj subteran pentru biciclete
- 11 podete
Soseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adauga bretelele rutiere de legatura de peste 2 kilometri. Latimea drumului va fi de 10 metri, cu doua benzi de circulatie, cate una pe sens. De-a lungul acestuia este prevazuta o pista de biciclete cu o latime de 3 metri.
Finantarea va fi asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.
Pe 23 iunie, Guvernul Romaniei a adoptat hotararea privind declansarea procedurilor de expropriere pentru Centura Sanmartin si aprobarea listelor proprietarilor si a tuturor imobilelor situate pe coridorul de expropriere.
Pe 3 iunie a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia proiectului „Drum de legatura intre municipiul Oradea si comuna Sanmartin”.
Pistol a participat marti la lucrarile celei de a 22 a Reuniuni bilaterale a Grupului de lucru romano-ungar la nivel de experti. Partea romana a fost reprezentata la intalnirea de la Oradea de experti ai MTI, CNAIR si ai Consiliului Judetean Oradea.
”Am discutat despre implementarea acordurilor interguvernamentale semnate intre Romania si Ungaria pentru realizarea conexiunilor rutiere la frontiera comuna”, a spus seful CNAIR.
Printre cele mai importante subiecte tehnice s-au numarat:
– stadiul realizarii autostrazilor M49 si M44
-stadiul realizarii drumurilor expres Satu Mare – Oar si Arad – Oradea
”In deschiderea reuniunii am reamintit ca gestionarea proiectelor de infrastructura rutiera transfrontaliera dintre Romania si Ungaria reprezinta un un exemplu de bune practici inca din momentul deschiderii punctelor de trecere a frontierei Nadlac 2 si Bors 2. Sunt sigur ca aceasta buna colaborare va contribui si in viitor la deschiderea cu succes a noi puncte de trecere a frontierei romano-ungare, pe masura ce infrastructura celor doua tari se va dezvolta”, a precizat Pistol.