Lotul 1 din autostrada Sibiu-Pitesti, portiunea Sibiu-Boita, va fi dat in circulatie pana la finalul acestui an, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta era la fel de optimist si in luna august, cand afirma ca pana la sfarsitul anului va fi deschis primul lot al Autostrazii Sibiu-Boita, lot cu o lungime de 13 km, din cea mai asteptata autostrada din Romania (Sibiu-Pitesti).
Constructor este compania austriaca Porr Construct, contractul avand o valoare de 613 milioane lei (circa 127 milioane euro).
Precizam ca termenul contractual este aprilie 2023.
„Mandatul sper sa fie mai lung. Media ministrilor Transporturilor, cel putin in ultimii 10 ani, asa cam un an per cap de ministru. Nu astept sa fiu schimbat. Evaluarile le face premierul, nu trebuie sa fac eu. S-au dat in circulatie, de cand am preluat mandatul, si acesta nu e meritul lui Sorin Grindeanu… Sunt proiecte care in infrastructura vin din spate, sunt proiecte care nu se intampla in cateva luni de zile. S-a dat acel tronson mult discutat Sebes-Turda, s-au dat aproximativ 40 de kilometri de drum expres si anume tronsonul 2 de la Craiova la Pitesti. Pana la sfarsitul anului, imi pastrez optimismul ca Sibiu-Boita si anume lotul 1 din Sibiu-Pitesti va fi dat in circulatie pana la sfarsitul anului. E primul din cele cinci. A inceput o mobilizare mai buna, in ultima perioada, si anume de la Pitesti la Curtea de Arges. Ma astept mai mult”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
In noiembrie 2021 a avut loc un pas important pe santierul celei mai asteptate autostrazi din Romania, cand constructorul PORR a inceput asfaltarile pe acest lot intre Sibiu si Boita.
Tronsonul Sibiu-Boita va avea: trei viaducte, doua noduri rutiere, 22 de pasaje, patru poduri si 27 de podete, plus doua spatii de servicii.
Viaductul peste Talmacel este cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, acesta fiind lung de 650 de metri. Inaltimea picioarelor este de pana la 30 de metri. Acest pod casetat si executat in consola, cu 8 deschideri si este construit dupa cele mai noi standarde in domeniu.
Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu – Boita, vor fi realizate:
– 3 viaducte
– 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu si Boita (amenajare bretea si intersectie cu DN7)
– 22 de pasaje (un pasaj superior si 21 inferioare)
– 4 poduri si 27 de podete
– 2 spatii de servicii
Bilant in Transporturi pe 2022
Ministrul Transporturilor a prezentat marti Comisiei de Transporturi, din cadrul Camerei Deputatilor, evolutia principalelor proiecte de infrastructura rutiera.
Astfel, de la inceputul acestui an:
– au fost semnate 45 de contracte pentru modernizarea (reabilitarea) si constructia infrastructurii rutiere, cu o valoare totala de 16,7 miliarde de lei (fara TVA). Vorbim de o crestere de 400 % a gradului de contractare fata de perioada 2020-2021.
– pentru proiecte de infrastructura rutiera, avem estimata o absorbtie a fondurilor europene de 8,8 miliarde lei, fata de 4,8 miliarde in 2021.
– 143,5 km autostrada si drum expres au fost contractati, 67 de km de autostrada si de drum expres au fost dati in circulatie.
Discutiile din comisie s-au concentrat pe tema Autostrazilor A7 si A8, proiecte finantabile in special prin PNRR.
In prezent, in privinta A7 (Autostrada Ploiesti- Pascani, 320 km):
– 4 contracte de executie din 13 au fost semnate. Toate celelalte tronsoane pana la Pascani, se afla in procedura de licitatie, doua dintre ele avand chiar castigator desemnat.
Pentru A8 (Autostrada Targu Mures – Targu Neamt, 211,1 km):
luni a fost emis acordul de mediu necesar lansarii licitatiei pentru proiectare si executie.
”Pana la sfarsitul anului, vom lansa licitatiile pentru proiectarea si executia sectiunilor de capat Targu Mures – Miercurea Nirajului si Leghin – Targu Neamt. Infrastructura mare de transport trebuie sa fie o prioritate pentru toti politicienii. Sarcina noastra este sa gasim finantare pentru toate proiectele si sa urmarim permanent executia rapida a lucrarilor”, a spus Grindeanu.