PROBLEME CU PODUL DE PESTE DUNARE DE LA BRAILA – Scriosteanu, In vizita neanuntata pe santier. CNAIR, prezenta zilnic la control

Podul suspendat peste Dunare de la Braila risca sa nu fie gata la termenul anuntat de constructor, decembrie 2022. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a facut o vizita neanunata pe santier, ca sa verifice daca antreprenorul se tine de cuvant. Situatia din teren lasa insa de dorit. Antreprenorul principal a promis sa dea un grafic de lucru detaliat pe zile, pana la sfarsitul anului, iar Scriosteanu spune ca va cere CNAIR sa fie zilnic prezenta pe acest proiect in santier, pentru a avea o monitorizare permanenta

Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca antreprenorul a cerut o amanare de trei ani pentru finalizarea lucrarilor.

Cel mai mare pod din Romania si al treilea din Europa va costa jumatate de miliard de euro si, pentru realizarea lui, lucreaza o firma italiana si una japoneza.

Am facut o vizita neanuntata la santierul podului suspendat peste Dunare de la Braila, pentru a verifica daca promisiunea antreprenorului cu privire la darea in trafic in luna decembrie 2022 a acestui obiectiv, este sustinuta si de realitatea din teren. Stadiul santierului, mobilizarea de oameni, utilaje si resurse din santier nu confirma sustinerile repetate ale asocierii de antreprenori cu privire la finalizarea lucrarilor in luna decembrie atat a podului, cat si a primei etape a drumurilor de legatura.  Antreprenorul principal a promis ca ne va comunica un grafic de lucru detaliat pe zile, pana la sfarsitul anului, care sa cuprinda necesarul si mobilizarea de resurse (umane, materiale si logistice), astfel incat sa demonstreze tehnic posibilitatea de a se pune in circulatie podul si prima etapa a drumurilor de legatura, in luna decembrie”, spune Scriosteanu.

Oficialul a dat asigurari ca va solicita Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prezenta zilnica a responsabililor de acest proiect in santier, pentru a avea o monitorizare permanenta a resurselor asumate si mobilizate in teren, iar saptamanal sa ne comunice (Ministerului Transporturilor si Infrastructurii) situatia din santier.

Podul suspendat de la Braila este construit de Asocierea nipono-italiana IHI-WEBUILD (initial IHI-Astaldi).

Daca japonezii par sa isi fi respectat graficul de lucrari si au ridicat deja structura podului, italienii au intarzieri mari, spun reprezentantii Companiei de Drumuri. Tot ei afirma ca, in timp ce ii dadeau asigurari premierului ca vor termina in decembrie 2022, trimiteau notificari la CNAIR pentru prelungiri ale termenelor.

Solicita extensii de timp pana in anul 2025. Noi nu ne-am asumat sau, mai bine zis, nu am acceptat aceste notificari, dar, avand in vedere si ritmul din santier si modul de abordare al acestui proiect, este evident ca acest constructor va avea intarzieri”, spuneAlin Serbanescu, purtator de cuvant al Ministerului Transporturilor.

Rampele de acces la pod sunt realizate doar in proportie de 35%, iar drumurile au, de asemenea, intarzieri mari.

„Decizia noastra politica e ca ei sa isi respecte termenele. Nu spuse de noi, ci spuse de ei. Decembrie 2022, podul sa fie gata pentru tarfic usor, 3,5 tone si autoturisme, iar decembrie 2023, cand se va termina si contractul de finantare, sa fie dat gata acest pod”, afirma Francisk Chiriac, presedintele Consiliului Judetean Braila.

In contractul semnat in 2018, termenul prevazut pentru finalizarea podului, cu toate drumurile de legatura, a fost decembrie 2021. CNAIR a acceptat, insa, o intarziere cu un an pentru ca, la randul lor, reprezentantii Companiei de Drumuri au intarziat cu eliberarea unor avize si cu exproprierile.

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. 

Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Articolul precedentPROPUNEREA MINISTERULUI TRANSPORTURILOR – Investitii de peste 1 miliard de lei in modernizarea de locomotive si vagoane de calatori
Articolul următorINVESTITORII DIN AUTOMOTIVE OCOLESC ROMANIA – Audi investeste in fabrica din Gyor, Ungaria, iar Continental intr-un centru de dezvoltare din Budapesta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.