FONDURI EUROPENE PENTRU AEROPORTUL ORADEA – Pista va fi extinsa, iar investitiile depasesc 112 milioane lei


Proiectul privind dezvoltarea si modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea a fost aprobat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) si va fi finantat cu fonduri europene, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 (POIM 2014 – 2020).

Contractul de finantare va fi semnat in cursul acestei saptamani de catre Aeroportul Oradea si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Proiectul „Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritara 2 Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectivul specific 2.3 Cresterea gradului de utilizare sustenabila a aeroporturilor, avand o valoare de 112.403.136 lei, fara TVA, finantata in proportie de 85% de CE prin FEDR, 13% de la bugetul de stat si 2% contributia Consiliului Judetean Bihor.

Licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor a fost demarata in data de 9 aprilie 2022, cu clauza suspensiva conditionata de semnarea contractului de finantare. Procedura se afla in faza evaluarii tehnice a ofertelor, dupa aceasta urmand evaluarea economica a ofertelor.

Durata contractului este prevazuta la 13 luni. 

Proiectul „Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” are urmatoarele obiective:

Obiectiv 1 – Extinderea pistei de decolare aterizare ce va facilita operarea fara restrictii din punct de vedere al lungimii de referinta pentru toate aeronavele de categorie „C” de tip Boeing 737 seriile 300….900 si Airbus 320/321;

Extinderea pistei de decolare aterizare se va realiza cu structura rigida, dimensionata pentru o capacitate portanta echivalenta de minim PCN 60R/D/W/T. Se vor intreprinde lucrari de consolidare a terasamentelor din banda pistei existente, precum si a zonei de siguranta RESA de pe capatul 19.

Vor fi prevazute echipamente de radionavigatie de categoria a II-a si pe directia 01, marcaje noi, sistemele de balizaj pe suprafata de miscare existenta se vor reloca, moderniza si adapta la categoria de operare Cat.II, suplimentarea sursei de energie electrica prin amplificarea cu un nou post de transformare 20/0,4kV 2x250kVA complet echipat, echipamentele de radionavigatie si senzori meteo vor fi relocate pe un nou amplasament alaturi de amplasarea de noi echipamente, precum si reteaua de canalizare pentru colectarea apei pluviale va fi extinsa.

Obiectiv 2 – Extinderea platformei de debarcare imbarcare va facilita suplimentarea numarului de locuri pentru stationarea aeronavelor de categorie „C” (de tipul B737 si A320/321, aeronave ce se regasesc in flotele majoritatii companiilor aeriene), ceea ce inseamna ca vor putea fi operate simultan mai multe aeronave, in special in intervalele orelor de varf.

Extinderea platformei de debarcare imbarcare se va realiza cu structura rigida, dimensionata pentru o capacitate portanta echivalenta de minim PCN 60R/D/W/T. Sistemul de balizaj marginal existent se va reloca, moderniza si adapta la noile cerinte. Acesta se va suplimenta cu un sistem de balizaj axial cale de rulare platforma.

Extinderea platformei va presupune si instalarea de prize electrice pentru incarcat aeronave, extinderea sistemului de iluminat, precum si redimensionarea retelei de canalizare pentru colectarea apelor pluviale.

Obiectiv 3 – Echipamente necesare desfasurarii activitatilor de intretinere si mentenanta – In conformitate cu Regulamentul (UE) 139/2014, cu modificarile aduse de Regulamentul (UE) 2020/2148 si decizia Directorului EASA ED Decision 2021/004/R, punctul AMC1 ADR.OPS.C.010, coroborat cu ADR.OPS.B.035 si ADR.OPS.B.037 si AMC-urile subsecvente, operatorul de aerodrom trebuie sa mentina suprafata de miscare fara depozite de zapada gheata, printr-un plan de deszapezire care sa cuprinda echipamente de deszapezire si de degivrare/antigivrare, si mentenanta corectiva si preventiva a acestora.

Aeroportul Oradea mai are in lucru un alt proiect finantat cu fonduri europene, a carui valoare este de 72.279.509 lei, inclusiv TVA, „Cresterea gradului de siguranta si securitate la Aeroportul Oradea”.

Investitia presupune construirea unui gard perimetral cu sisteme de supraveghere tip gard inteligent, amenajarea unui post de control acces pentru verificarea persoanelor, vehiculelor si mijloacelor aeroportuare, construirea remizei PSI in vederea asigurarii unui spatiu de garare echipamente si utilaje aeroportuare, construirea unui drum perimetral in incinta aeroportului care sa asigure siguranta si securitatea traficului aerian si alte masuri de crestere a sigurantei si securitatii pe aeroport.

Articolul precedentDJ 109A SE MODERNIZEAZA – Lucrarile la drumul Chinteni – Vultureni – Recea Cristur – Dealul Jurcii avandeaza in ritm alert
Articolul următor4 MILIOANE LEI PENTRU DRUMURILE DIN ARAD – Fonduri suplimentare pentru intretinerea drumurilor judetene si comunale

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.