Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, il ameninta public iar cu rezilierea contractului pe constructorul italian de pe santierul Variantei Ocolitoare Timisoara Sud. Oficialul a spus ca ii da acestuia un ultim avertisment inclusiv pentru intarzierile si pe alte santiere, precum Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Pitesti si sectorul Centurii Bucuresti cuprins intre DN 2 siA2.
Grindeanu spune acum ca italienii si-au rezolvat problemele financiare si “nu mai au nicio scuza sa nu lucreze”.
De proiect si executie se ocupa firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro.
Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sanmihaiu Roman, prin Chisoda, Giroc, Mosnita si Ghiroda, prin doua benzi. Centura va avea 26 de kilometri.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a fost zilele trecute intr-o vizita pe santierul drumului de legatura DN 69 – A1, unde a abordat si problema Centurii de Sud a Timisoarei.
”Am verificat astazi lucrarile pe santierul drumului de legatura A1- DN 69! Progresul fizic se apropie de 15%, iar in ultima perioada mobilizarea in santier a crescut. Constructorul italian a precizat ca a depasit problemele legate de descarcarile arheologice si s-a angajat ca va avea un progres lunar de aproximativ 7%. Lucrarea nu este grea, dar necesita un ritm sustinut de lucru pentru a putea fi incheiata anul viitor (2023). Am avut o discutie si cu constructorul italian de pe santierul Variantei Ocolitoare Timisoara Sud. Este ultimul avertisment pe care-l dau acestui constructor, care inregistreaza intarzieri si pe alte santiere (Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Pitesti si sectorul Centurii Bucuresti cuprins intre DN 2 siA2). Inteleg ca si-au rezolvat problemele financiare, deci nu mai au nicio scuza sa nu lucreze. Au primit deja certificate negative si luam in calcul rezilierea, daca nu cresc ritmul de lucru. Chiar cu riscul ca santierele sa stagneze cateva luni, vom lua aceasta masura, daca va fi cazul! Dupa aceea vom face demersurile legale pentru ca noile contracte sa fie atribuite unor constructori mai buni. In Romania contractele trebuie sa fie respectate si legea trebuie sa fie aplicata tuturor in egala masura!”, afirma ministrul Sorin Grindeanu.
In urma cu doua saptamani, DRDP Timisoara anunta ca din luna mai pana in august, procentul de executie a lucrarii a crescut cu doar 5%, constructorul incetinind din nou ritmul lucrarilor.
Ministrul Grindeanu a subliniat in nenumarate randuri ca este nemultumit de ritmul in care decurg lucrarile la Varianta Ocolitoare Timisoara Sud, lucrari care, de exemplu in decembrie 2021, aveau un stadiu fizic de executie de doar 44,5%. Antreprenorul si-a asumat la acel moment partea sa de vina pentru stadiul lucrarilor dar a precizat atunci ca intarzierile au fost cauzate si de relatia cu Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) care exista la nivelul CNAIR, de modul si ritmul in care angajatii acestui UIP isi fac treaba.
De proiect si executie se ocupa firma Tirrena Scapi Spa, iar valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni.
Cei 25 de km ai Centurii Timisoara Sud cuprind cinci intersectii, trei noduri rutiere, trei poduri, sapte pasaje si doua parcari de scurta durata.
Santierul la Centura Timisoara Sud a fost deschis in primavara anului 2020, ordinul de incepere a lucrarilor fiind dat in 25 martie 2020.
Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara spre Utvin, Sanmihai cu Calea Lugojului, prin Chisoda, Giroc, Mosnita, Ghiroda, prin doua benzi. Va avea 26 de kilometri.
Dupa ce va fi gata si centura de sud mai ramane de realizat tronsonul dintre iesirea spre Utvin si Calea Aradului, prin Sacalaz. Odata construita, centura de sud a orasului va avea o garantie de zece ani.