LICITATIA PENTRU TRONSONUL CHIRIBIS-BIHARIA, TRIMISA IN SICAP – Drumul de 28,55 km va costa 878 milioane lei fara TVA

CNAIR a transmis marti, 16 august 2022, spre publicare, in SICAP, Anuntul de participare pentru proiectarea și executia celor 28,55 de km ai acestei sectiuni (parte a Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea).

17 octombrie 2022 este data limita pana la care pot fi depuse oferte pentru contractul necesar constructiei sectiunii de autostrada Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania)!”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Anuntul de participare va fi vizibil ulterior publicarii acestuia in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Proiectul cu o valoare estimata de 877,779 milioane de lei (fara TVA) este finantat prin POT 2021 -2027 si trebuie finalizat in 24 de luni, dintre care 6 luni vor fi alocate proiectarii si 18 luni executiei lucrarilor”, mai spune ministrul.

Pe 11 august 2022, CNAIR a transmis la ANAP documentatia de atribuire pentru lansarea procedurii de achizitie publica pentru PROIECTARE SI EXECUTIE pentru finalizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis – Biharia (km 30+550-km 59+100).

Perioada maxima de proiectare stabilita prin contract va fi de 6 luni iar cea pentru executia lucrarilor va fi de 18 luni.

Contractul a fost semnat in anul 2020 iar constructia ar fi trebuit sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an (2022).

Subsectiunea 3C2 (Chiribis – Biharia) se intinde intre km 30+550 si km 59+100 (28,55 km), incepe in zona localitatii Sinlazar (intersectia cu drumul national DN19E) si tranziteaza o zona de campie, intre localitatile Misca si Chislaz, unde DN19E (Chiribis – Salard – Biharia) a fost deviat in lungul autostrazii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul continua la sud de localitatea Poclusa de Barcau, se inscrie din nou in lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig si Haucesti si intersecteaza DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrazii trece prin aria protejata Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersecteaza DC42. 

Traseul autostrazii ocoleste la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersecteaza cu un drum local situat la sud de localitatea Salard. In continuare, traseul autostrazii se indreapta spre granita romano-ungara, intersectand DN 19 E, la km 55+100, drum national ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Pe 12 mai 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca CNAIR a reziliat contractul pentru sectiunea Chiribis – Biharia (28,55 km) a Autostrazii Transilvania.

Contractul pentru proiectarea si executia lotului Chiribis – Biharia din A3 a fusese semnat in iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului era de 326,51 de milioane de lei, fara TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare era de sase luni, iar cel pentru executie era de 18 de luni.

Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a anuntat in februarie ca poarta discutii cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru rezilierea pe cale amiabila a contractului pentru proiectarea si executia lotului Biharia – Chiribis, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.

Sectorul Chiribis – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Capatul autostrazii, de 5,6 km, care face legatura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat castigator si pe lotul relicitat Chetani – Campia Turzii, unde Strabag a depus contestatie.

Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizati pentru conducerea proiectului. Asteptam, din saptamana in saptamana, sa ne dea ok-ul executiei. Cum spuneam, ei afirma ca nu exista baza legala sa plateasca lucrarile suplimentare care au reiesit din expertiza. Pe de alta parte, pot sa va spun ca am facut o adresa la ANAP, care mi-a dat dreptate in totalitate. Nu trebuie sa se specifice in proiect lucrarile suplimentare, pentru ca exista o lege. ANAP a spus in felul urmator: daca sunt lucrari suplimentare, nesubstantiale, sunt pana la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adica undeva cam 6%. Si daca sunt lucrari suplimentare substantiale, acolo unde se schimba toata structura drumului, pentru acestea se face o noua licitatie. Deci ei trebuiau sa-mi dea 6-7% pentru lucrarile nesubsantiale, asa cum spune ANAP si pe celelalte, substantiale, trebuia sa se tina o licitatie separata pe 2 kilometri, unde noi am avut prapad”, a precizat constructorul, in februarie 2022.

Articolul precedentAEROPORTUL DIN BRASOV VA FI OPERATIONAL IN IUNIE 2023 – Trebuie asigurate serviciile de navigatie aeriana, pregatit personalul de dirijare si aprobate echipamentele de radionavigatie
Articolul următorMINISTERUL TRANSPORTURILOR PRIMESTE 2 MILIARDE LEI LA RECTIFICAREA BUGETARA – Lista proiectelor de investitii in infrastructura

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.