Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Ronat Triaj – Arad (lotul 4), aferenta obiectivului de investitii “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ.
Proiectul are drept scop cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla.
”Oferta financiara depusa de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timisoara – Arad Lot 4, in valoare de 2.184.174.656,60 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, anunta CFR.
Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor si 60 de luni, perioada de garantie a obiectivului.
Modernizarea infrastructurii pe Lotul 4 Ronat Triaj Gr. D – Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare in statia Arad). Pe langa acest tronson, tot in cadrul lotului 4, proiectul cuprinde si modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovat (indicativ 220), pe o distanta de circa 7 kilometri.
Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri.
Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei de cale ferata, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h.
Calea ferata existenta intre statiile Aradu Nou si Arad se va mentine simpla, insa se va moderniza, mai arata CFR.
Pe intervalul dintre statiile Aradu Nou si Glogovat, traseul existent al caii ferate (linia Aradu Nou – Glogovat) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de catre trenurile de marfa, care vor circula intre Timisoara si Arad.
Noul tronson feroviar proiectat intre Aradu Nou si Glogovat va traversa raul Mures pe un pod construit in amonte fata de cel existent.
Lucrari prevazute in proiect:
- reconstructie sau reparatii/modernizare la un numar de 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podete de descarcare;
- modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc.;
- modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovat, Micalaca. Statia care se vor transforma in post de miscare este Statia Valea Viilor;
- modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.
- protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.
Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Ronat Triaj Gr. D – Arad (lotul 4) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.