DRUMURI NOI IN ROMANIA – S-a deschis circulatia pe intreaga lungime a tronsonului 2 din Drumul Expres Craiova-Pitesti

Lotul 2 al tronsonului 2 (Piatra Olt – iesire Slatina), in lungime de 21,35 km, de pe primul Drum Expres din Romania, Craiova – Pitesti, a fost dat in trafic joi, 28 iulie 2022. Constructia celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti a inceput in luna septembrie 2019.

Incepand de azi, se va putea circula astfel pe o infrastructura rutiera moderna pe cei aproximativ 40 km de la intrarea in Bals pana la iesirea din Slatina.

De asemenea, in data de 21 aprilie 2022 a fost deschis circulatiei lotul 1 al a tronsonului 2 (18,5 km) de la intrarea in Bals pana in localitatea Piatra Olt.

Contractul pentru proiectarea si executia acestui tronson de drum expres a fost semnat in data de 5 decembrie 2018, iar in 21 decembrie 2018 a fost dat ordinal de incepere pentru activitatea de proiectare. In data de 21 noiembrie 2019 s-a dat si ordinal de incepere pentru executia propriu zisa a lucrarilor.

Antreprenorul lucrarii a fost Asocierea SA & PE Construct SRL – SC Spedition Umb SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL

S-a deschis ACUM circulatia pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti! Inca 21,35 km de drum de mare viteza se adauga din acest moment celor 18,5 km pe care se circula inca din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din Romania elimina una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Pitesti-Craiova: aglomeratia provocata de tranzitarea oraselor Slatina si Bals”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeau.

Prin ocolirea celor doua localitati se scurteaza considerabil timpul de deplasare si creste gradul de siguranta pe acest traseu care asigura legatura rutiera intre Muntenia si Oltenia.

Si Tronsoanele 3 si 4, construite de acelasi antreprenor roman, avanseaza foarte bine, mai spune Grindeanu.

Pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrarilor a depasit in acest moment 30%, iar activitatile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate.  In acest ritm circulatia pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisa chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula in anul 2024. Din pacate, antreprenorul italian care lucreaza pe tronsonul 1 (intre Centura Nord Craiova si intrarea in Bals) are mari intarzieri. Stadiul fizic de doar 52% arata ca pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisa circulatia pana la sfarsitul anului, asa cum prevede contractul”, adauga ministrul.

Intregul proiect al Drumului Expres Craiova-Pitesti, in lungime de peste 120 de km, este finantat din bani europeni (POIM 2014-2021).

Drumul Expres Craiova – Pitesti este impartit in 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens. Vor fi realizate 10 intersectii rutiere si 75 de poduri si pasaje.

In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.

DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.

Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.

Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.

Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.

Articolul precedentAEROPORTUL BANEASA SE REDESCHIDE PE 1 AUGUST, DUPA NOUA ANI – Trei companii sunt pregatite sa inceapa cursele de linie
Articolul următorAEROPORTUL DIN TARGU MURES VA FI MODERNIZAT – S-a lansat licitatia de 74,5 milioane lei   

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.