VARIANTA OCOLITOARE PENTRU ORASUL REGHIN – A fost semnat protocolul pentru proiectarea si executia centurii Reghin

A fost semnat protocolul pentru demararea procedurilor de atribuire a contractului de proiectare si executie a variantei de ocolire a Municipiului Reghin. Parteneriatul se va desfasura intre CNAIR si unitatile administrativ – teritoriale ale localitatilor Reghin, Suseni, Solovastru si Petelea din judetul Mures.

Protocolul are ca obiect asigurarea cadrului legal pentru demararea procedurii de licitatie a contractului de proiectare si executie, precum si pentru asigurarea sumelor necesare exproprierii coridorului pe care urmeaza sa fie construit obiectivul”, anunta CNAIR.

Proiectul va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), iar specialistii din cadrul CNAIR spun ca vor asigura suportul pentru derularea si finalizarea licitatiei, precum si ulterior, pe parcursul implementarii acestuia, astfel incat sa fie indeplinite toate criteriile cu privire la normele Comisiei Europene in domeniul proiectelor cu finantare externa.

De asemenea, pe parcursul derularii proiectului, fiecare etapa tehnica este supusa analizarii si avizarii in Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR.

Cadrul legal pentru semnarea parteneriatului este reprezentat de OUG 101/2020.

Ultimele date arata ca drumul va avea o lungime de 12,73 kilometri si va costa circa 600 de milioane de lei.

Contractul pentru completarea studiului de fezabilitate a fost semnat la 5 decembrie 2019, cu firma TPF Inginerie SRL (fosta TPF CProject SRL, fosta Cinnamon Project SRL), subsidiara a TPF Group din Belgia. A fost unicul ofertant.

Varianta ocolitoare a fost conceputa prin partea de sud a municipiului Reghin, cu o banda pe sens (fiecare cu cate 3,5 metri latime) si o lungime de 12,73 kilometri (pe raza localitatilor Reghin, Petelea, Solovastru si Suseni), desprinzandu-se din intersectia dintre DN15A si DN16 km intersectand DN15 Targu Mures – Reghin si finalizandu-se la intersectia cu DN15 Reghin – Toplita.

Centura va avea 5 poduri (peste Canalul Morii, pararile Mocear si Gurghiu si doua peste raul Mures) si doua pasaje peste calea ferata, iar la final va fi incadrata ca drum european (cu o viteza recomandata de rulare de 80 km/h), fiind prevazuta pe toata lungimea traseului cu parapete metalice de siguranta, rigole de acostament si fiind imprejmuita cu gard de plasa.

Teoretic, centura rutiera a Reghinului va fi operationala in anul 2024.

Articolul precedentACTIVITATE INTENSA PE LOTUL 1 AL CENTURII A0 SUD – Stadiul proiectului a ajuns la 46%
Articolul următorCONCURENTA MARE PENTRU DRUMUL DE MARE VITEZA FILIASI-LUGOJ – 28 de oferte depuse pentru elaborarea studiilor de fezabilitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.