Secretarul de stat Irinel Scriosteanu a fost iar in control pe santiere si anunta activitate intense la constructia pasajului denivelat superior DN21-Drajna (Drum TransRegio Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu). Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.
Pana acum, au fost executate toate cele 1969 de coloane de balast necesare consolidarii terenului de fundare. Acestea au diametrul de 500 de mm si adancimea de 9m.
Au fost forati, armati si turnati 75% dintre pilotii necesari pasajului, adica 161 din totalul de 214 piloti.
Au fost realizate 66% dintre radierele si elevatiile necesare pasajului. Este vorba despre 8 radiere, din totalul de 12 si de 8 elevatii dintre cele 12 necesare.
Au fost montate 60 dintre cele 165 de grinzi prefabricate din beton, adica 37%. Toate celelalte grinzi au fost produse si aduse in santier.
”Se lucreaza, in continuare, la imbunatatirea terenului de fundare cu lianti hidraulici si se fac umpluturi din material coeziv. Continua lucrarile de relocare a retelelor de telecomunicatii, a retelelor de transport petrol si a conductelor de apa”, spune Scriosteanu.
Este vorba despre realizarea unei supra-traversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Valoarea investitiei este de peste 98 milioane de lei, fara TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de executie este de 1 an si jumatate.
”Dar, inca de la desemnarea companiei castigatoare, am discutat cu conducerea Arcada, care si-a asumat ca va realiza pasajul inainte de termenul prevazut in contract”, a precizat secretarul de stat.