Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat ca marti, 7 iunie 2022, va semna primul contract pentru primul lot al autostrazii A7 Ploiesti-Pascani. Dupa semnare se va trece direct la predarea lucrarii si executia acesteia. A7 este parte din PNRR si este impartita in 13 loturi.
”A7 este pe tronsonul Ploiesti – Pascani si este cea mai mare parte din PNRR. In total sunt 13 loturi care au fost segmentate. Pentru primul tronson, Ploiesti – Buzau marti semnam primul contract. In cealalta saptamana urmeaza al doilea contract. CNAIR a desemnat castigatorii, firmele trebuie sa aduca documentele sa semnam. Pe tronsonul 3 a fost contestat in instanta rezultatul licitatiei, sper ca instanta sa se pronunte rapid si sa reusim sa semnam si acolo. Pe tronsonul Buzau- Focsani sunt 4 loturi, s-a terminat depunerea de oferte. Au fost depuse 28 de oferte, acum sunt in perioada de evaluare, iar aceasta perioada se va incheia saptamana viitoare. Tinta pe care am dat-o CNAIR pentru tot tronsonul este ca pana la finalul anului sa fie semnate toate contractele, pe toate loturile”, a declarat Sorin Grindeanu.
Dupa semnarea contractelor cu firmele care castiga licitatiile, pe A7 se va trece direct la executia lucrarilor.
”Pe A7 vorbim direct de executie. In momentul in care s-a semnat contractul se trece la etapa de predare de amplasament si se da drumul la executie”, a declarat Grindeanu.
A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).
De asemenea, Sorin Grindeanu a precizat ca, deocamdata, nu reziliaza contractele cu constructorii de pe centura ocolitoare Sud, respectiv noua conexiune la autostrada Arad- Timisoara, prin Sanandrei. Grindeanu a precizat ca asteapta emiterea de certificate profesionale pentru antreprenori.
Ministrul a chemat la raport toata conducerea Tirrena Scavi, firma care se ocupa de varianta ocolitoare sud din Timisoara, firma care a cerut intelegere pana la finalizarea accesarii unui credit bancar. Cei de la Todini Construzioni Generali S.p.A. au inceput pregatirile de santier pentru drumul de legatura spre autostrada Arad-Timisoara.
”Le atrag din nou atentia antreprenorilor ca trebuie sa respecte termenele contractuale! In caz contrar vor suporta consecintele. Nu vanam rezilieri, dar nici nu putem astepta la nesfarsit ca unii constructori sa isi ia atributiile in serios”, a spus el.
De altfel, Grindeanu a amenintat de cateva ori in acest ca ar putea fi reziliat contractul cu constructorul. Realizarea variantei ocolitoare Sud Timisoara se apropie cu greu de 50%, desi, conform contractului, ar trebui sa fie gata pana la finele acestui an.
La inceputul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ameninta cu rezilierea contractului cu firma care lucreaza la Centura Sud Timisoara, declarandu-se nemultumit de stadiul lucrarilor.
Intre timp, a avut loc si o sedinta de mediere intre CNAIR si antreprenor, care ar trebui sa duca la o accelerare a ritmului de munca.
Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.
In urma licitatiei, lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.