Viteza scazuta cu care se circula in prezent pe calea ferata din Romania se datoreaza in primul rand degradarii infrastructurii existente si lipsei de finantare, a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu, in cadrul emisiunii ”Lumea Infrastructurii”, la ETNO TV.
”Finantarea pentru mentinerea infrastructurii a fost practic secatuita foarte multi ani la rand. Este o exlicatie pentru tot ce se intampla si explicatia in mare se datoreaza in mare faptului ca transportul de marfa si de calatori s-a mutat pe rutier, din motive lesne de inteles. Este mai flexibil, in primul rand. Microbuzul practice te ia din fata portii, pe de alta parte, economia s-a transformat”, a spus Savoiu.
Au disparut navetistii care veneau in marile centre industriale, au disparut si marfurile care se transportau in cantitati mari, mai spune el.
Intrebat cu ce viteza medie merg trenurile in Romania, el a spus ca depinde daca este vorba de transport marfa sau de transport de persoane.
”Depinde daca vorbim de transportul de marfuri sau vorbim de transportul de persoane, sunt doua segmente diferite si vitezele sunt diferite. Daca la marfa suntem in jur de 40 de km si 68 la calatori. Un decalaj foarte mare de recuperate, fata de ce ne propunem in contextul european, unde se finanteaza o infrastructura care sa asigure 160 de km pe ora. Cam pe asta lucram in momentul de fata si o asiguram pe relatia Bucuresti-Constanta, Buftea-Predeal si mai departe se lucreaza intens de la Arad spre Simeria”, a spus oficialul.
Emisiunea poate fi urmarita aici: