Guvernul a aprobat in sedinta indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Braila (danele 26 si 27).
Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (in lungime de 3.654 metri liniari) sunt in administrarea Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime – S.A. Galati (APDM).
Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat ca sunt necesare urmatoarele lucrari:
– constructia unor cheuri verticale tip estacada, cu o lungime totala de 350 metri liniari pentru danele 26 si 27
– reabilitarea drumului de utilitate publica 4, care asigura accesul la aceste dane
– dezvoltarea si modernizarea retelelor de curent electric, iluminatului pe dane si pe drumurile de utilitate publica, alimentarea cu apa potabila a navelor si a consumatorilor portuari, retelelor de canalizare pluviala.
Valoarea investitiei este 126,824 milioane lei (cu TVA), iar fondurile sunt alocate prin POIM 2014-2020 si din surse proprii ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime – S.A. Galati.
Durata de executie a proiectului este de 19 luni.
In prezent sunt in derulare lucrari de modernizare a danelor 31–38, situate in incinta bazinului portuar (docuri), in valoare de 127,13 milioane lei.
“Portul Braila este unul dintre cele mai mari porturi romanesti de pe sectorul Dunarii cu caracter maritim si este inclus in reteaua TEN-T globala, insa o mare parte din constructiile existente sunt mai vechi de 80 de ani”, spune Grindeanu.
Prin Master planul General de Transport al Romaniei s-a stabilit ca trebuie luate o serie de masuri pentru functionarea optima a portului Braila:
– modernizarea danelor
– descongestionarea drumurilor si liniilor de cale ferata din port
– reabilitarea drumului de acces din nordul portului
– imbunatatirea semnalizarii
– cresterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport.
“Lumea Infrastructurii” scria inca din luna martie ca Ministerul Transporturilor pregateste aceste investitii.
Portul a fost foarte utilizat in perioada 2007-2011, fiind foarte aproape de atingerea capacitatii maxime. In plus, constructiile existente au o vechime de 80 – 100 ani.
Dezvoltarea traficului de marfuri in Portul Braila depinde de conditiile de operare ale marfurilor, conditiile de stationare a navelor si facilitatile pe care infrastructura portuara o poate asigura in orice anotimp. Conform Master plan-ului General de Transport al Romaniei, pentru Portul Braila au fost identificate o serie de deficiente cum ar fi: dane care trebuie modernizate, drumurile si liniile de cale ferata din port sunt congestionate, drumul de acces din nordul portului nu este intr-o stare tehnica corespunzatoare, semnalizarea este deficitara, danele sunt degradate si portul are si legaturi deficitare cu celelalte moduri de transport.