Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat oferta castigatoare la procedura de licitatie publica privind elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata POJORATA – SUCEAVA (subsectiunea 3 a tronsonului Apahida – Suceava).
Viteza maxima de circulatie a trenurilor de calatori va fi de 160 km/h, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Oferta financiara depusa de Asocierea SC BAICONS IMPEX SRL – SC ISPCF SA, in valoare de 37,5 milioane lei (fara TVA), a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.
Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata pe subsectiunea 3 POJORATA – SUCEAVA, in lungime de 85 km, au drept scop identificarea solutiei optime din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, al impactului asupra mediului.si al schimbarilor climatice.
Sursa de finantare este asigurata din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat.
Obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre Pojorata si Suceava, pentru integrarea unui transport durabil intre regiunea Centrala si Nord-Estica a tarii, asigurarea dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si asigurarea conditiilor necesare pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate pe reteaua TEN-T.
De asemenea, contractul prevede si atingerea unor importante obiective specifice, printre care:
- cresterea vitezei de circulatie si, implicit, reducerea duratei de calatorie pe subsectiunea analizata si pe intreaga sectiune Apahida – Suceava;
- imbunatatirea conditiilor de calatorie si cresterea gradului de siguranta, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu cerintele europene.
- cresterea numarului de calatori, inclusiv a numarului de turisti, precum si a volumului de marfuri transporte la nivel intern si international.
“Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementarile, directivele, standardele, instructiile specifice si metodele in vigoare, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei”, precizeaza CFR.