NOUTATI AUTO –Tesla poate produce in fabrica de langa Berlin doar in anumite conditii. Huawei si-a lansat prima masina

Gigantul american Tesla a primit licenta conditionata pentru inceperea productiei la megauzina sa din Gruenheide, de langa Berlin, unde ar urma sa fie produse vehicule electrice si baterii pentru alimentarea acestora.

Uzina trebuia initial sa fie deschisa vara trecuta. Aproximativ 2.600 dintre cei 12.000 de muncitori estimati ai fabricii au fost angajati pana acum, au declarat sindicatele luna trecuta, iar Tesla este in discutii cu numerosi furnizori de piese din regiune pentru a se aproviziona cat mai mult posibil la nivel local, reducand timpii de asteptare si costurile.

Landul german Brandenburg a aprobat conditionat fabrica Tesla din Germania, punand capat lunilor de intarziere pentru investitia de 5 miliarde de euro.

Producatorul de vehicule electrice din SUA nu poate incepe productia imediat. Decizia are 536 de pagini si arata ca Tesla trebuie, mai intai, sa demonstreze ca indeplineste numeroasele conditii, inclusiv zona de utilizare a apei si controlul poluarii atmosferice, dupa ce constructia acestei uzine a fost amanata, pe fondul ingrijorarilor opiniei publice cu privire la impactul asupra mediului inconjurator.

Tesla isi va putea livra masinile Model Y clientilor europeni mai rapid si mai ieftin, dupa ce in ultimele luni a indeplinit comenzile din Europa de la fabrica sa din Shanghai, in timp ce astepta aprobarea fabricii germane. Tesla intentioneaza sa arate ca indeplineste conditiile impuse in urmatoarele doua saptamani, a declarat ministrul Mediului din Brandenburg, Axel Vogel.

Fabrica de langa Berlin, pe care Tesla a inceput sa o construiasca potrivit aprobarii prealabile, ar urma sa produca anual peste 500.000 de vehicule electrice alimentate cu baterii, in timp ce uzina de baterii va genera peste 50 GWh pe an, depasind competitorii europeni pe ambele fronturi.

Cel mai probabil, Tesla va dori sa mareasca productia cat mai repede posibil. Musk si-a exprimat iritarea fata de birocratia germana in mai multe randuri. Fabrica, pe care Tesla a inceput sa o construiasca in baza autorizatiilor de pre-aprobare, va include si o fabrica de baterii capabila sa genereze mai mult de 50 GWh pe an, depasind concurentii europeni. Bateriile pentru masinile produse in Germania vor veni initial din China, a spus Musk, dar Tesla intentioneaza sa atinga productia de volum la fabrica de baterii din Germania pana la sfarsitul anului viitor.

Proiectul este rezultatul ambitiilor CEO-ului Tesla, Elon Musk, de a invinge liderul de piata european Volkswagen. Cel mai mare producator auto din Germania detine avantajul in Europa, cu o cota de 25% din vanzarile de vehicule electrice (EV) fata de Tesla, de 13%.

Premierul statului Brandenburg, Dietmar Woidke, spune ca aprobarea a marcat ”un mare pas in viitor”, uzina Tesla urmand a fi un motor industrial si tehnologic major pentru Germania si regiune.

De asemenea, Volkswagen a anuntat ca va cheltui aproximativ 2 miliarde de euro pentru o noua fabrica din apropierea sediului sau din Wolfsburg, pentru a produce Trinity, primul dintr-o noua generatie de vehicule electrice pentru producatorul german de automobile, constructia urmand sa inceapa anul urmator.

Huawei si-a lansat prima masina

De asemenea, sambata, 5 martie 2022, la Shanghai, a fost dezvaluita prima masina care foloseste sistemul de operare Harmony OS, al celor de la Huawei, masina numita Aito M5. Unul dintre cei mai mari producatori de telefoane mobile din lume, Huawei, s-a reprofilat, printre altele, pe automobile electrice, dezvoltate impreuna cu producatorii auto, dupa ce a fost practic izgonit de pe piata smartphone-urilor de Statele Unite.

Aito M5 este dezvoltata de Seres, o subsidiara cu sediu in Silicon Valley a companiei chineze Sokon.

SUV-ul de dimensiuni medii va fi vandut in trei variante, cu 272 cp, 228 cp si 496 cp. Acesta va costa in China de la aproximativ 40.000 de dolari, adica mai ieftin decat Tesla Model Y, care costa putin sub 48.000 de dolari pe piata chineza.

Compania precizeaza insa ca nu are de gand sa intre in concurenta cu producatorii auto, ci sa colaboreze cu acestia.

Masina este una hibrid, care, alaturi de bateria de 40 kWh, foloseste si un motor de 1,5 litri pe benzina, care functioneaza doar pentru a crestere autonomia. Sistemul de infotainment bazat pe Harmony OS este pus in valoare de un touchscreen de 15,6 inch, secundat de un ecran de 10,4 inch care afiseaza parametrii tehnici.

Aito M5 este considerat un concurent pentru Tesla Model Y. Tesla a crescut in ultimii doi ani, ajungand sa incaseze 26% din veniturile generate de aceasta piata in China.

Grupul Stellantis vrea afaceri de 300 de miliarde de euro

Grupul auto Stellantis, al patrulea producator auto mondial, si-a anuntat intentia de a-si dubla cifra de afaceri, pana la 300 de miliarde de euro in 2030, an in care toate vehiculele pe care Stellantis le va comercializa in Europa ar urma sa fie modele electrice. In SUA, ponderea vehiculelor electrice ar urma sa reprezinte jumatate din vanzari.


Grupul (rezultat in urma fuziunii dintre Peugeot-Citroën si Fiat-Chrysler)
vrea sa lanseze 75 de modele electrice pana in 2030
pentru marcile sale Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo sau Maserati, a precizat directorul general Carlos Tavares.


Stellantis a dezvaluit saptamana trecuta primul SUV Jeep 100% electric, a carui comercializare este prevazuta pentru inceputul lui 2023, precum si primele imagini ale primului sau pick-upului electric marca Ram 1500, conceput pentru piata americana.

Stellantis este unul dintre marii giganti ai industriei auto care se angajeaza puternic in electrificarea ofertei sale, in timp ce numerosi constructori auto au anuntat sfarsitul motoarelor cu combustie interna pentru urmatorii ani iar Comisia Europeana a propus ca termen limita anul 2035.


Grupul Stellantis intentioneaza sa investeasca 30 de miliarde de euro in electrificarea ofertei sale pana in 2025, pentru ca in 2030 sa poata sa comercializeze cinci milioane de vehicule electrice pe an. Capacitatile de productie de baterii ar urma sa fie majorate si ele cu 140 de GWh, pana la 400 de GWh in 2030, in timp ce emisiile de carbon ale grupului ar urma sa fie reduse la jumatate in 2030 comparativ cu cele din 2021 si la 90% pana in 2038.


Altfel, afacerile din Rusia ale Stellantis sunt echivalente cu aproximativ 20 de milioane de euro.

Articolul precedentDRUMUL JUDETEAN 109A VA FI MODERNIZAT CU 52,5 MILIOANE LEI FARA TVA – Lucrarile vor dura un an si jumatate. Vechiul contract a fost reziliat
Articolul următorVESTI BUNE DE LA GALATI – A fost semnat protocolul cu Consiliul Judetean Braila pentru construirea unui aeroport international. Drumul de Mare Centura al Galatiului intra in proiectare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.