GRINDEANU PUNE PRESIUNE PE CONSTRUCTORI – Tronsonul 1 Craiova-Bals al Drumului Expres Craiova-Pitesti va fi gata in 2022, doar daca Tirrena Scavi mareste ritmul de lucru

Circulatia pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova -Pitesti, intre Craiova si Robanesti (judetul Dolj), trebuie sa fie gata in acest an, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acum s-au reluat lucrarile pe santier, iar stadiul fizic a ajuns la peste 43%. Drumul expres Craiova-Pitesti este primul drum expres construit in Romania.

Tronsonul 1 este realizat de italienii de la Tirrena Scavi.

„S-au reluat lucrarile pe santierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova -Pitesti, intre Craiova si Robanesti (judetul Dolj). Stadiul fizic al lucrarilor pe cei 17,70 km a ajuns la 43,45 %, iar constructorul are mult de recuperat!”, afirma ministrul Sorin Grindeanu.

Acum se pun la punct: terasamentele (in functie de conditiile meteo); sistemul de scurgere a apei; poduri.

ATENTIE! Circulatia pe Tronsonul 1 trebuie sa fie deschisa anul acesta. Voi urmari stadiul lucrarilor! Astept o mobilizare rapida prin cresterea ritmului de lucru!”, a mai spus oficialul.

Ministrul se vaita in luna decembrie de ritmul de lucru la acest tronson. El spunea atunci ca, daca tronsoanele 2 si 3 lucrarile sunt in grafic, „la tronsonul 1 lucrurile nu merg asa cum trebuie”.

In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.

DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.

Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.

Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.

Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.

Sursa foto: Hotnews

Articolul precedentSANTIERUL NAVAL ORSOVA CASTIGA CONTRACTE DE 6,3 MILIOANE EURO – Compania va construi nave pentru olandezi
Articolul următorPREMIERA IN TRANSPORTUL PUBLIC DIN BUCURESTI-ILFOV – Se poate calatori cu un singur bilet sau abonament tren, metrou, autobuz, tramvai si troleibuz

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.