O licitatie noua va fi organizata in primavara acestui an, pentru prelungirea centurii Beius. Noul tronson va avea o lungime de 2 kilometri si va pleca din nodul rutier de la intrarea in Beius, in zona unui depozit, pana la drumul judetean inainte de localitatea Delani.
Varianta ocolitoare a orasului din Bihor se afla deja in procedura de evaluare a celor cinci oferte depuse in cadrul licitatiei derulate de Consiliul Judetean Bihor. Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri.
Șoseaua va avea doua benzi de circulatie, cate una pe sens, iar profilul transversal cuprinde urmatoarele caracteristici: latimea partii carosabile – 7 metri + supralargiri, latimea benzii de incadrare – 2 x 0,75 metri, latimea acostamentului – 2 x 1,70 metri.
In doua luni de zile va fi finalizat studiul de fezabilitate, astfel ca centura Beius va fi prelungita inspre Delani.
Terenurile afectate vor fi expropriate in vara. De-a lunul drumului va fi amenajata si o pista de biciclete. Lucrarile vor fi finantate prin bugetul Consiliului Judetean Bihor.
Valoarea estimata a proiectului este cuprinsa intre 316.930.989 si 329.622.308 lei. Durata de executie a lucrarilor la proiectul de investitie „Varianta ocolitoare a Municipiului Beius” va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor.
Finantarea va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operational de Infrastructura Mare 2014 – 2020.
„Colaboram cu detinatorii de utilitati – apa, canalizare, electricitate si gaz pentru a conecta, de-a lungul noului drum, zona Delani si parcul industrial la utilitati. Inainte de statia de deseuri va fi amenajata o giratie din care se va lega parcul industrial care se afla in proiectare. Un punct important este conectarea acestui tronson cu pasajul suprateran ce se va construi la inceputul centurii Beius, in asa fel incat cei care vin dinspre Rosia sa poata vira dreapta spre Oradea sau, daca vor sa mearga spre Ștei, sa poata continua peste pasaj, ocolind Beiusul”, spune presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan.
Proiectul initial este vechi de zece ani. Contractul de executie a fost semnat in 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicandu-se la 257.413.161,24 lei fara TVA. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarilor era iulie 2019. Vechiul contract a fost reziliat in octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%.
In urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Beius, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis realizarea Variantei 1. Varianta 1 a fost aleasa datorita procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centura.
Aceasta ar urma sa fie impartita in doua sectoare: sectorul 1, care ocoleste Beiusul, si sectorul 2, care ocoleste celelalte localitati de pe traseu.
„Executia lucrarilor la obiectivul ‘Varianta ocolitoare a Municipiului Beius’ vor duce la dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene. De asemenea se vor realiza: – Asigurarea capacitatii de circulatie corespunzatoare si conditii optime de siguranta la nivelul desfasurarii circulatiei rutiere; – Transferarea traficului national si international in afara centrului urban; – Reducerea congestionarilor, imbunatatirea si cresterea sigurantei traficului; – Asigurarea accesului in aria de incidenta a variantei de ocolire dinspre/spre infrastructura de transport secundara in vederea cresterii accesibilitatii spre si dinspre zonele defavorizate, slab dezvoltate economic„, arata datele din SEAP.
Prima etapa presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 si revine la kilometrul 124+940 al drumului national. Traseul traverseaza raul Crisul Negru si Drumul Comunal 231, apoi printr-o curba la dreapta isi continua traseul paralel cu drumul national, ocolind pe la vest Beiusul. In continuare, traseul traverseaza o cale ferata si raul Crisul Negru, apoi printr-o curba la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni in DN76. Proiectul soselei prevede construirea a doua poduri peste Crisul Negru si trei pasaje supraterane.
Al doilea sector, in lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat in viitoarele programe de finantare UE.