Compania japoneza Toyota ramane cel mai mare producator de masini din lume pentru al doilea an la rand, depasind din nou Volkswagen. Toyota a vandut 9,5 milioane de vehicule in primele 11 luni din 2021, iar grupul japonez a reusit sa depaseasca astfel numarul total de automobile vandute de Grupul Volkswagen.
Se estimeaza ca Toyota ar fi depasit pragul de 10 milioane de masini vandute in intregul an 2021.
Comparativ, Grupul Volkswagen a livrat 8,8 milioane de masini in 2021, in scadere cu 4,5% fata de 2020, iar numarul total de masini vandute este mai mic decat ce a reusit Toyota in 11 luni.
Criza de semiconductori a fortat grupul german Volkswagen sa suspende temporar productia de masini in mai multe fabrici, in timp ce Toyota a reusit sa depaseasca volumul de vanzari din 2020. Grupul Volkswagen a avut cresteri pe pietele din America de Nord (15,6%), Asia Pacific (11,9%, fara China) si America de Sud (5,1%). Pe celelalte piete din Europa si din China, grupul german a raportat scaderi de 2,7%, respectiv 14,1%.
Dintre marcile Grupului Volkswagen, numai Seat si Porsche au inregistrat cresteri, in proportie de 10%. Companiile producatoare de camioane MAN si Scania s-au bucurat si ele de cresteri in vanzari, in plus cu 25%.
Volkswagen a vandut 452.900 de masini electrice, cu peste 95% fata de 2020. Cele mai multe dintre ele au fost comercializate in Europa, unde au fost inregistrate cresteri de 61,9% in acest segment.
Renault si Nissan vor investi 26 de miliarde de dolari in vehicule electrice
Alianta auto franco-japoneza Renault-Nissan intentioneaza sa investeasca 23 de miliarde de euro (26 de miliarde de dolari) in tehnologia vehiculelor electrice in urmatorii cinci ani. Alianta, care include si producatorul auto japonez mai mic Mitsubishi Motors Corp., va impartasi cercetarea, piese auto si tehnologia pentru a reduce costurile si a produce 35 de noi modele de vehicule electrice pana in 2030, vizand pietele din intreaga lume.
Pana in 2030, alianţa ar urma sa produca pe cinci platforme comune noile modele electrice alimentate cu baterii, scrie publicatia Japan Today.
Brandul Renault vrea ca pana in 2030 sa vanda in Europa doar vehicule electrice.
Cei trei producatori auto, care deja au cheltuit pe electrificare 10 miliarde de euro, au dezvoltat şi au lansat parţial patru platforme comune pentru vehiculele electrice. Pana la mijlocul deceniului, alianţa intenţioneaza sa lanseze a cincea platforma comuna pentru vehiculele electrice produse de Renault.
Nissan Motor Co. va conduce in dezvoltarea unei baterii de ultima generatie pentru vehiculele electrice, in timp ce Renault va conduce in dezvoltarea de electronice si software pentru a conecta milioane de vehicule si a oferi servicii si functii digitale.
„Astazi ridicam capotele aliantei impreuna”, a declarat Jean-Dominique Senard, presedintele aliantei, intr-o prezentare online.
Producatorii de automobile din intreaga lume incearca sa economiseasca costuri si sa creeze aliante. Problemele recente de aprovizionare legate de COVID, care limiteaza productia si preocuparile crescande cu privire la schimbarile climatice, au facut ca o astfel de coordonare sa fie mai urgenta ca niciodata.
Renault detine 43,4% din Nissan, in timp ce Nissan detine 15% din Renault. Nissan, cu sediul in orasul-port Yokohama, detine 34% din Mitsubishi cu sediul in Tokyo. Guvernul francez detine 15% din Renault.