A FOST APROBAT PROIECTUL AUTOSTRAZII SIBIU-FAGARAS – La 7 ani de la inceperea procesului de revizuire a studiului de fezabilitate de catre Consitrans, Ministerul Transporturilor pune in linie dreapta autostrada de 68 de km. In 2022 se liciteaza proiectarea si executia

Anunt important de la Ministerul Transporturilor. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a anuntat joi, 27 ianuarie 2022, ca a fost aprobat proiectul Autostrazii Sibiu-Fagaras de catre Comitetul interministerial, dupa ce in prealabil fusese analizat si avizat de catre Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii la finalul anului 2021.

Conform precizarilor secretarului de stat Irinel Scriosteanu, traseul autostrazii porneste din dreptul localitatii Boita, pana in municipiul Fagaras, la drumul de legatura cu DN1.

In acest ritm este foarte posibil ca in acest an sa fie demarata procedura de licitatie pentru proiectarea si executia Autostrazii Sibiu-Fagaras, actiune care a fost estimata a avea loc, conform informatiilor pe care le detinem la finalul anului 2022.

„Anul acesta vrem sa scoatem la licitatie contractul pentru proiectare si executie. La sfarsitul anului trecut, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a avizat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Autostrada va avea o lungime estimata de 68 de kilometri si o valoarea totala estimata la circa 7,5 miliarde de lei, fara TVA”, au declarat surse din cadrul CNAIR, pentru ”Lumea Infrastructurii”.

Deloc de neglijat este faptul ca in aceasta etapa s-a ajuns dupa circa 7 ani de la momentul la care Consitrans a demarat revizuirea studiului de fezabilitate pentru cei 68 de kilometri din Autostrada Sibiu-Brasov, sectorul Sibiu-Fagaras (Autostrada A13), fiind prelungita finalizarea acestuia de doua ori.

Iata anuntul secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu:

„Comitetul interministerial a aprobat astazi proiectul Autostrazii Sibiu- Fagaras, dupa ce studiul de fezabilitate fusese analizat si avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.

Traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras. Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov.

Lungimea autostrazii este de 68 km si este impartita in 4 tronsoane:

Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G)

Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) si Arpasu de Jos (DN1)

Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B)

Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras/ Drum de legatura cu DN1.

Valoarea totala a investitiei este estimata la 7,5 miliarde de lei cu TVA”.

Articolul precedentINFRASTRUCTURA RUTIERA SI FEROVIARA VA BENEFICIA DE INVESTITII DE 10 MILIARDE DE EURO – Grindeanu cauta parteneri onesti. Legea va fi schimbata, pentru ca licitatiile sa se poata derula rapid
Articolul următorPRESTATORUL TRONSOANELOR PASCANI-SUCEAVA SI SUCEAVA-SIRET VA FI PENALIZAT – Asocierea Search-Egis este in intarziere cu proiectarea autostrazii. Grindeanu: „Sunt calculate penalizari de intarziere”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.