CONSTRUCTORII „FAC UN FEL DE SANTAJ” – Ministrul Sorin Grindeanu deschide razboiul cu constructorii si ameninta cu rezilierea contractului: „Se gandesc ca nu se ajunge la reziliere”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuza constructorii fac „un fel de santaj” asupra beneficiarului. Oficialul da ca exemplu in acest sens centura Timisoara Sud, la care stadiul de executie este acum sub 50%. Contractul trebuie sa se termine in martie 2022, iar constructorul a cerut prelungire de termen.

Ministrul a fost vineri, 21 ianuarie 2022, la Consiliul Judetean Timis, unde a abordat mai multe teme si probleme urgente.

Din experienta Ministerului Transporturilor si a autoritatilor locale constructorii fac un fel de santaj asupra beneficiarului. Un exemplu: Centura Timisoara Sud, la care stadiul de executie este acum sub 50%. Contractul trebuie sa se termine in martie 2022, iar constructorul a cerut prelungire de termen. Unii dintre constructori se gandesc ca nu se ajunge la reziliere pentru ca iau in calcul timpul necesar pentru relicitarea contractelor si ca ar mai dura mai mult de un an pentru desemnarea unui alt constructor„, a spus Grindeanu.

Antreprenorul la centura Timisoara Sud sunt italienii de la Tirrena Scavi Spa.

Ministrul Transporturilor si infrastructurii, Sorin Grindeanu, s-a aflat pe 11 decembrie 2021 in judetul Timis, si spunea atunci ca este nemultumit de ritmul in care decurg lucrarile la Varianta Ocolitoare Timisoara Sud.

Grindeanu spunea in decembrie ca, din discutiile cu antreprenorul, acesta si-ar fi asumat partea sa de vina pentru stadiul actual al lucrarilor dar a precizat ca intârzierile au fost cauzate si de relatia cu Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) care exista la nivelul CNAIR, de modul si ritmul in care angajatii acestui UIP isi fac treaba.

O sa ii fac sa inteleaga pe cei de la UIP ca acest proiect este o prioritate si daca este adevarat ce spune constructorul sa isi schimbe ritmul si cei de la Unitatea de Implementare a Proiectului„, a spus Grindeanu, in decembrie.

Valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni.

Cei 25 de km ai Centurii Timisoara Sud cuprind cinci intersectii, trei noduri rutiere, trei poduri, sapte pasaje si doua parcari de scurta durata.

Santierul la Centura Timisoara Sud a fost deschis in primavara anului trecut, ordinul de incepere a lucrarilor fiind dat in 25 martie 2020.

Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara spre Utvin, Sanmihai cu Calea Lugojului, prin Chisoda, Giroc, Mosnita, Ghiroda, prin doua benzi. Va avea 26 de kilometri.

Dupa ce va fi gata si centura de sud mai ramane de realizat tronsonul dintre iesirea spre Utvin si Calea Aradului, prin Sacalaz. Odata construita, centura de sud a orasului va avea o garantie de zece ani.

Articolul precedentAEROPORTUL DIN TIMISOARA, IN „CONTRATIMP” CU INVESTITIILE – In februarie va fi anuntat castigatorul pentru terminalul plecari
Articolul următorAEROPORTURILE DIN ROMANIA, PE CRESTERE – Traficul aerian isi revine la nivel national

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.