Trei obiective strategice de infrastructura au facut pasi importanti, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Impreuna, aceste investitii depasesc 18,6 miliarde lei!
Astfel, studiul de fezabilitate pentru proiectul autostrazii Sibiu- Fagaras a fost avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. De asemenea, studiul de fezabilitate pentru Proiectul de Autostrada Buzau- Focsani – A7 a fost avizat de Consiliul Interministrial De Avizare Lucrari Publice de Interes National. In plus, proiectantul a depus la CFR SA studiul de fezabilitate privind modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a.
Autostrada Sibiu-Fagaras
Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avizat in data de 28 decembrie Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Fagaras.
Traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras.
Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov, are lungimea de 68,05 km si este impartit in 4 tronsoane:
– Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G)
– Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) si Arpasu de Jos (DN1)
– Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B)
– Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras/ Drum de legatura cu DN1.
Valoarea totala a obiectivului de investitii este de 7.531.381.595,75 lei cu TVA.
Autostrada Buzau-Focsani
Consiliul Interministrial De Avizare Lucrari Publice de Interes National a avizat Studiul de Fezabilitate pentru Proiectul de Autostrada Buzau- Focsani – A7.
Traseul Autostrazii Buzau – Focsani incepe din dreptul Municipiului Buzau (km 0+000 – km 45+460 sector aferent judetului Buzau) si se termina in apropierea Municipiului Focsani (km 45+460 – km 82+440 sector aferent judetului Vrancea).
Autostrada are o lungime de 82,440 km si se imparte in 4 tronsoane/loturi distincte:
– Lotul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti – Buzau) si Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);
– Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – Ramnicu Sarat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);
– Lotul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) – Mandresti Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);
– Lotul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) – Focsani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).
Valoarea totala a obiectivului de investitii este de 7.264.022.297,33 lei cu TVA.
Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontiera
Proiectantul a depus in data de 23 decembrie, la CFR SA, studiul de fezabilitate privind modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera – Etapa a 2-a.
Au fost obtinute toate avizele solicitate prin certificatul de urbanism si in prezent proiectul se afla in procedura de obtinere a Acordului de Mediu.
La finalizarea lucrarilor, linia de cale ferata va fi electrificata si trenurile vor putea circula cu viteze de pana la 120 km/h.
Dupa modernizare, lungimea traseului va fi de 92,80 km (prin optimizarea traseului). De asemenea, lungimea sectoarelor de linie dubla creste cu aproximativ 3 km pana la 43,60 km.
Investitia totala a proiectului este de aproximativ 3.794.947.033,56 lei fara TVA, fonduri europene nerambursabile.