LUCRARILE LA PODURILE PESTE DUNARE SUNT IN GRAFIC – Reabilitarile vor fi gata in doi ani

Reparatiile la Podurile Borcea si Cernavoda sunt in grafic. Pe santiere se lucreaza inclusiv noaptea si in weekend, anunta CNAIR. Este prima reabilitare a podurilor de peste Dunare in ultimii 30 de ani.

Reparatia celor doua poduri a inceput simultan, pentru ca lucrarile pe intregul tronson sa dureze doar doi ani si nu patru ani, cat ar fi durat, daca se faceau pe rand.

Podurile Dunarene – acum! Reparatiile la Podurile Borcea si Cernavoda se desfasoara inclusiv noaptea si in weekend! Lucrarile sunt in grafic si se desfasoara in baza proiectului Louis Berger, pus la dispozitia antreprenorilor, in caietul de sarcini, la momentul licitatiei. Acest proiect, reflecta caracteristicile reale ale podurilor de la Cernavoda si Borcea, care in perioada constructiei propriu-zise, au suferit modificari fata de planurile initiale„, anunta CNAIR.

Antreprenorul are expert tehnic de poduri si 2 firme de proiectare poduri, care se afla permanent in santier.

Lucrarile se deruleaza primavara si toamna pentru a nu se perturba sezonul estival.

La aceasta data lucrarile sunt in grafic„, subliniaza Compania de Drumuri.

Aceasta este prima reabilitare a podurilor de peste Dunare, de cand au fost construite: de 35 de ani podul de la Fetesti, de 34 de ani podul de la Cernavoda.

Lucrari executate acum la Podul de la Cernavoda

In prezent sunt executate lucrari la Calea 2: Parapete de siguranta H4b conform normativului AND 593/2013; Parapete pietonal nou, zincat; Rosturi de dilatatie noi; Dale de trotuar si cale pe trotuarul pietonal.

In primavara vor incepe lucrarile la calea 1.

Va fi refacuta calea aferenta trotuarelor si a parapetului pietonal, atat pe podul principal, cat si pe viaducte. Pe podul metalic se va inlocui parapetul directional, vor fi inlocuite rosturile de dilatatie pe calea de rulare, se vor face reparatii cu betoane speciale la pile, lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structurile metalice. La finalizarea lucrarilor starea tehnica a podului va indeplini cerintele de calitate prevazute in legea 10/1995 privind rezistenta si stabilitatea la actiuni statice si dinamice, siguranta in exploatare si protectia mediului.

Podul de la Cernavoda, in lungime de 1.596 m, este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv, care impreuna cu podul similar peste bratul Borcea, in lungime de 970 m, traverseaza fluviul Dunarea si conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda, intre regiunile Muntenia si Dobrogea.


La inceput de februarie CNAIR a semnat contractul de circa 67 de milioane de lei pentru reabilitarea Podului de la Cernavoda. Contractul a fost semnat cu firma Maristar Com SRL, avand termen de executie de 24 de luni.

Lucrari desfasurate acum la Podul Borcea

Pe Calea 1, se toarna beton de panta nou pe viaductul de acces Fetesti.

Este, de asemenea, montata hidroizolatie, cu atat mai importanta cu cat, initial, din economia comunista, podul nu a avut hidroizolatie ceea ce adus la sporirea degradarilor.

Podul va avea o grinda de parapet nou pe partea dreapta.

Sistem rutier nou viaduct de acces Fetesi si pod principal metalic. Parapete de siguranta H4b (cf. AND 593/2013) pe viaductul de acces Fetesti„, mai arata CNAIR.

In primavara vor continua lucrarile la Calea 1.

Podul peste bratul Borcea, in lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv, care traverseaza fluviul Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, in lungime de 1.596 m conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda din Romania, intre regiunile Dobrogea si Muntenia.

In primavara s-au executat lucrari la acest pod pe celalalt sens si s-au finalizat inainte de deschiderea sezonului estival.

Contractul de circa 68 de milioane de lei a fost semnat cu Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTOY AD, iar durata contractului este de 24 luni perioada de executie a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor de 60 de luni.


Podul peste Dunare de la Fetesti este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv (grinzi cu zabrele si viaducte de acces), care traverseaza bratul Borcea al fluviului Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda intre regiunile Dobrogea si Muntenia.


Lucrarile cu un grad ridicat de complexitate vor fi executate pentru prima oara dupa zeci de ani in care acest pod nu a suferit nici un fel de lucrari de reparatii semnificative pe partea rutiera.

Articolul precedentTRANSPORT MODERN IN TIMISOARA – Primaria Timisoara a comandat inca 20 de tramvaie noi, investitie de 243 de milioane de lei
Articolul următorTRANSPORTUL IN COMUN IN BRASOV ESTE „ELECTRIC” – Cele 60 de autobuze electrice au ajuns la 2 milioane de km parcursi

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.