Inainte de 20 decembrie 2021 vom putea circula pe drumul de intrare in tara, dinspre Bulgaria (Drum de legatura DN5 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei), anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Lucrarea a fost inceputa in 2020 si va fi data in folosinta inainte de termen.
„S-au finalizat terasamentele si se lucreaza la asternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu. Se amplaseaza parapetul median si se monteaza sistemul anti-orbire. Saptamana viitoare vor fi realizate marcajele rutiere si semnalizarea verticala„, anunta Scriosteanu.
Utilajele care lucreaza la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima data in Romania. Aceasta este prima „autostrada nemteasca” din Romania, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a asternut prin turnare continua. S-au turnat pana la 1.300 de mc de beton pe zi, astazi fiind gata toti cei 33.700 de mc ai drumului.
Antreprenorul este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este de 106,6 milioane de lei, fara TVA. Finantarea lucrarii este asigurata din fonduri europene nerambursabile.
La vizita pe santier, secretarul de stat a fost insotit de deputatul de Giurgiu Alexandru Andrei.
Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400, in lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404.
Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, doua pe fiecare sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.
Scurt istoric:
20 octombrie 2020: A fost emisa autorizatia de construire
21 octombrie 2020: Am dat ordinul de incepere a lucrarilor
28 octombrie 2020: Start lucrari
Durata executiei obiectivului, conform contract, era de 18 luni.