CEL MAI SCUMP POD DIN ROMANIA, ASIGURAT PE 120 ANI – Podul de la Braila contine fire de otel cu o lungime de 81.000 de kilometri, 25.000 de tone de otel si peste 200.000 metri cubi de beton

Pentru pilonii de la podul Braila s-a lucrat zi si noapte incluviv in conditii de iarna, inaltimea lor fiind de 192 de metri. Acum se lucreaza la 2 toroane fiecare toron avand de fire cu diametrul unui fir de 5,38 de mm.

Dan Sima, inginer la Podul Braila, prezinta intr-un registru tehnic de executie podul suspendat peste Dunare de la Braila, cel mai mare pod din Romania si al treilea din Uniunea Europeana.

Deschiderea dintre cei doi piloni este 1.120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene.

In dreapta mea putem observa peretele perimetral care are o grosime de un metru, iar in spatele lui e peretele mulat care a fost executat pana la 44 de metri in adancime. Intre ele se afla un strat de hidroizolatie. In ceea ce priveste tehnologia de executie au avut loc mai multe procese, s-au sapat cu graifere peretii mulati, s-au turnat pana la minus 44 de metri, s-a construit grinda de coronament pentru a sustine peretele mulat„, a precizat Dan Sima.

Dupa aceasta etapa a urmat constructia peretelui perimetral. S-a ales tehnologia top-down care semnifica ca se construieste de sus in jos.

Se sapa, se armeaza, se cofreaza, se betoneaza si apoi se decofreaza. Alegerea acestei tehnologii s-a justificat prin rapiditatea executiei. Nu mai avem apa la blocurile de ancoraj dupa cum se vede. Pe viitor aici va exista si un sistem de dezumidificare care va mentine umiditatea relativa sub 40% pentru a nu exista coroziune. Sub aceasta valoare coroziunea nu se mai produce. Durata podului e asigurata pe 120 de ani. Pe blocul de ancorare, partea superioara, colegii mei desfasoara procedeul filarii aeriene (care va dura aproximativ 4 luni daca nu apar fenomene meteorologice nefavorabile) prin care intind firele cablurilor principale„, adauga acesta.

Momentan se lucreaza la 2 toroane fiecare toron avand de fire cu diametrul unui fir de 5,38 de mm.

Sabotii placilor de capat sunt printre cele mai importante elemente ale Podului suspendat deoarece prin ele se transfera tot efortul catre blocul de ancorare (pentru a nu rupe cablurile cand vor fi tensionate cu toata greutatea tablierelor si incarcarilor). Pentru pilonii de la podul Braila s-a lucrat zi si noapte incluviv in conditii de iarna, inaltimea lor fiind de 192 de metri. Lucrarea este foarte buna. Deschiderea dintre cei doi piloni este 1120 de metri ceea ce plaseaza Podul de la Braila in varful proiectelor de infrastructura europene (respectiv al treilea pod din Uniunea Europeana si locul 30 in lume)”, a explicat Dan Sima.

Acesta este cel mai scump pod construit vreodata in Romania.

Podul suspendat peste Dunare este in grafic, dupa cum a anunta recent Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.

Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.

Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.

Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.

Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Braila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii si un nod rutier. Pana la km 7+940 va avea doua benzi de circulatie pe fiecare sens, iar de acolo – cate una pe sens. Drumul de legatura cu DN22 Smardan-Macin are o lungime de 4,328 kilometri si are o banda de circulatie pe fiecare sens, cu doua intersectii.

Deasupra Dunarii va fi o portiune de doi kilometri de pod. In rest vor fi viaducte, drumuri de legatura, intersectii giratorii, plus 33 de poduri, podete si pasaje. Pe malul din Tulcea va exista si o statie automata de taxare.


Cablurile cantaresc impreuna circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Datele tehnice arata ca firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri. Constructorii vor folosi 25.000 de tone de otel si peste 200.000 metri cubi de beton.

Articolul precedentTRANSPORTUL MARITIM VA STIMULA INFLATIA GLOBALA – Tarifele de transport maritim au crescut de peste patru ori in ultimul deceniu
Articolul următorCRIZA DE PERSONAL IN DOMENIUL FEROVIAR – Grup Feroviar Roman recruteaza 150 de tineri, inclusiv 15 ingineri, pana la finalul anului. Presedintele GFRL Gruia Stoica: „In cei 20 de ani de activitate GFR, nu am vazut in Romania o strategie reala pentru gestionarea si cresterea resursei umane”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.