NAVROM, TRANZACTII DE 2,1 MILIOANE EURO – Compania de Navigatie Fluviala Romana isi ia o nava si o barja si face primul pas in dezvoltarea unei flote de nave rapide autopropulsate

Compania de Navigatie Fluviala Romana NAVROM cumpara o nava autopropulsata si o barja nepropulsata, tranzactia ridicandu-se la 2,1 milioane euro. NAVROM a cumparat navele de la Transport Trade Services (TTS), cel mai mare transportator integrat de marfuri pe Dunare.

Tranzactie incheiata intre Compania de Navigatie Fluviala Romana NAVROM (NVR) si Fluvius Kft. (FLV), filiale ale TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) (TTS), tranzactie a carei valoare depaseste pragul de 5% din activele nete ale TTS conform situatiilor financiare individuale ale TTS aferente anului 2020. TTS informeaza actionarii si investitorii asupra tranzactiei incheiate intre NVR si FLV prin care NVR va prelua proprietatea asupra navei autopropulsate Melanie H si asupra barjei nepropulsate Melanie.Prin aceasta tranzactie NVR face primul pas in dezvoltarea unei flote de nave rapide autopropulsate. In acelasi timp, prin includerea celor doua nave in parcul de nave al NVR, se creeaza conditiile exploatarii mult mai eficiente a acestora, ca efect al economiilor de scala transferate in exploatarea celor doua nave„, se arata in Raportul TTS.

Valoarea de 2,1 milioane euro a tranzactiei a fost stabilita pe baza raportului de evaluare intocmit de un evaluator autorizat ANEVAR. Valoarea recomandata prin raportul de evaluare a fost de 2.094.200 euro.

Tranzactia este structurata in doua faze:


– transferul posesiei asupra navelor la data semnarii promisiunii de vanzare-cumparare (FN, data incheierii: 5 noiembrie 2021, nr. de iesire NVR: E21-5560)
– transferul proprietatii asupra navelor la data semnarii Contractului de vanzare-cumparare, in urma indeplinirii tuturor conditiilor prevazute in promisiunea de vanzare-cumparare


Conditiile de plata sunt urmatoarele: plata se va efectua in euro, avans in valoare de 1 milion euro, achitat de NVR in termen de 1 zi lucratoare de la data semnarii promisiunii de vanzare-cumparare; diferenta de 1,1 milion euro pana la pretul stabilit prin promisiunea de vanzare-cumparare, in conditiile ce urmeaza a fi stabilite prin contractul de vanzare-cumparare.


La data initierii tranzactiei prin promisiunea de vanzare-cumparare, NVR avea o creanta asupra FLV in valoare de 279.009,41 euro.

TTS s-a listat la Bursa de Valori Bucuresti anul acesta, in 14 iunie 2021, urmare a unei oferte publice secundare prin care au fost vandute actiuni de 58,5 milioane euro.

Transport Trade Services a incheiat primul semestru din 2021 cu un profit de 27,3 milioane lei, in crestere cu 44,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent, la venituri de aproape 274 milioane lei, in crestere cu 9,5%.

Volumele transportate, in principal, pe cale fluviala si operate in porturi au fost mai mari cu 7,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, sustinute de cresterea volumelor de produse minerale transportate, in special materiile prime pentru industriile metalurgice din Romania si Serbia.

Veniturile totale ale grupului in primul semestru au fost de aproape 274 milioane lei, in crestere cu 9,5%, urmare, in principal, a cresterii veniturilor pe segmentul ”Transport fluvial” si a cresterii veniturilor pe segmentul ”Alte activitati”, din vanzare de marfa, a revenirii activitatii in segmentul de operare portuara, care impreuna au compensat reducerea veniturilor din segmentul expeditie.

La 30 iunie 2021, TTS avea active totale de 760,6 milioane lei, in crestere cu 1,3% fata de primul semestru din 2020.

Activitatea TTS la nivel de grup se desfasoara pe 3 segmente principale: expeditie internationala de marfuri, transport fluvial si operare portuara.

Grupul TTS detine cea mai mare flota fluviala din bazinul dunarean, formata din 481 unitati fluviale cu o capacitate de aproape 800.000 tone, opt macarale plutitoare, precum si propriile terminale portuare in Constanta si in sapte porturi fluviale dunarene. Pe tipuri de produse, activitatea este divizata in: Minerale (care asigura operatiuni logistice pentru materii prime si produse finite ale industriilor metalurgice si echipamente), Agri (care se ocupa exclusiv de logistica marfurilor agricole (cereale, seminte, uleiuri vegetale), Chimice (care se ocupa de logistica ingrasamintelor si a materiei prime pentru productia de ingrasaminte).

Articolul precedentDACIA SPRING ACAPAREAZA PIATA VEHICULELOR ELECTRICE IN ROMANIA – Inmatricularile automobilelor electrice inregistreaza un nou record
Articolul următorO NOUA AMANARE PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – CNAIR prelungeste termenul de depunere a ofertelor pentru executia tronsonului Cornetu – Tigveni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.