DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km. Sambata, 6 noiembrie 2021, Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, alaturi de Cristian Pistol, director general al CNAIR, au verificat santierele din Oltenia, inclusivactivitatea pe tronsonul 2 al drumului expres, declarandu-se multumiti de stadiul lucrarilor. Astfel, in anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.
Cei circa 40 de kilometri ai tronsonului 2 din Drumul Expres DX12 Craiova – Pitesti formeaza practic variantele de ocolire pentru Bals si Slatina.
Tronsonul 2 este impartit in doua loturi: Bals-Piatra Olt de 18,5 km si Piatra Olt-Slatina de 21,35 km.
Constructor este UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct.
Valoare contractului se ridica la 1,45 miliarde lei fara TVA. Contractul a fost semnat in decembrie 2018, iar lucrari au inceput in mai 2019.
„Sunt multumit de ritmul lucrarilor de pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitesti si sunt convins ca daca si pe celelalte tronsoane se va lucra in acelasi ritm, in anul 2024 se va putea deschide circulatia integral, pe cei peste 121 de km ai primului drum expres din Romania. Cred intr-un parteneriat corect cu antreprenorii, pentru ca orice eventuala problema sa fie depasita rapid si eficient. Fermitatea si corectitudinea sunt reperele de baza in relatia dintre CNAIR si partenerii companiei, fie ca vorbim de antreprenori, sau pur si simplu de oamenii care folosesc reteaua rutiera din Romania„, a spus directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Stadiul lucrarilor pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova – Pitesti este de 89% pe lotul 1 si peste 90% pe lotul doi, termenul de finalizare a lucrarilor fiind aprilie 2022.
In context, Cristian Pistol a declarat ca este multumit de ritmul lucrarilor de pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitesti.
„Sunt convins ca daca si pe celelalte tronsoane se va lucra in acelasi ritm, in anul 2024 se va putea deschide circulatia integral, pe cei 121 de km ai primului drum expres din Romania”, a subliniat seful CNAIR.
Tronsonul 2 al DX Craiova – Pitesti este construit de grupul de firme UMB, acelasi care a castigat si contractele pentru tronsoanele 3 si 4. Tronsonul 1 este realizat de italienii de la Tirrena Scavi.
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, anunta in aprilie, intr-o vizita pe santier, ca finalizarea Tronsonului 2 din Drumul Expres Sx12 Craiova – Pitesti in acest an e in grafic si ca, la acel moment, stadiul fizic era de circa 75%.
Tronsonul 2 (impartit in doua loturi) are o lungime de 39,85 km si va ocoli orasele Bals si Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.
Contractul are termen 12 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie, lucrarile demarand in primavara lui 2019.
Constructorul roman UMB are deja o traditie in a lucra cu toate motoarele turate si de a finaliza mult inainte de termen lucrarile. Anul trecut, UMB a finalizat cei 16 km din Autostrada A7 (Centura Bacau) cu mai bine de un an inaintea termenului contractual, iar anterior a mai finalizat si o portiune din A1 de langa Timisoara cu jumatate de an in avans.
Drumul Expres Craiova – Pitesti va avea la final o lungime de aproximativ 121 km, 4 benzi de circulatie (cu doua benzi pe sens) si va asigura o conexiune corespunzatoare a zonei de Sud – Vest a Romaniei la Coridorul IV Pan European. Drumul expres Craiova – Pitesti este impartit in patru loturi si prevede cate doua benzi pe sens de cate 3,5 metri latime fiecare, fara banda de urgenta, acostamente de cate 1,5 m pe fiecare parte si o banda mediana cu separator lata de 3 metri.