PRIMUL LOT DIN AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, GATA IN 2022 – Stadiul lucrarilor pe tronsonul Sibiu-Boita a ajuns la 55%. Scriosteanu lauda activitatea Porr Construct: “Peste 500 de oameni si 300 de utilaje lucreaza pe acest tronson de autostrada”

Lucrarile pe mult-asteptata Autostrada Sibiu-Pitesti merg inainte. In urma unui control pe santier, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a anuntat ca stadiul lucrarilor, pe cei 13 km ai sectiunii Sibiu-Boita, a ajuns la 55%. Se lucreaza si la viaductul peste Talmacel, cea mai spectaculoasa lucrare de pe traseu, acesta fiind lung de 650 de metri.

Constructor este compania austriaca Porr Construct, contractul avand ovaloare de 613 milioane lei (circa 127 milioane euro).

Tronsonul Sibiu-Boita va avea: trei viaducte, doua noduri rutiere, 22 de pasaje, patru poduri si 27 de podete, plus doua spatii de servicii.

Primul lot al Autostrazii A1 Sibiu – Pitesti ar urma sa fie deschis circulatiei pana la sfarsitul anului viitor, inainte de termenul contractual, aprilie 2023.

Pe primul lot al Autostrazii Sibiu-Pitesti se lucreaza intens. Stadiul lucrarilor, pe cei 13 km ai sectiunii Sibiu-Boita, a ajuns la 55%. Peste 500 de oameni si 300 de utilaje lucreaza pe acest tronson de autostrada.Pana acum au fost finalizate 20 de structuri casetate si infrastructura a 5 poduri si viaducte„, spune Scriosteanu.

El precizeaza ca se lucreaza intens la viaductul peste Talmacel, care are o lungime de 650 de metri si o inaltime a picioarelor de pana la 30 de metri.

Continua lucrarile la podul peste valea de la km 10+470, la pasajul peste DJ 105G, unde se executa excavatii, umpluturi, se aplica strat de forma, precum si fundatie de balast pe diverse sectoare. In ceea ce priveste lucrarile de drum, au fost realizate deja 80% dintre excavatii si umpluturi, la fundatia de balast s-a ajuns la 55%, iar stratul de balast stabilizat este realizat pe cca 16% din necesar„, mai spune oficialul.

Continua totodata relocarea liniei electrice aeriene.

Traseul autostrazii incepe din zona localitatii Selimbar, la intersectia cu Centura Sibiului.

Pe cei 13,17 km ai Lotului I, Sibiu – Boita, vor fi realizate:

– 3 viaducte

– 2 noduri rutiere, respectiv Sibiu si Boita (amenajare bretea si intersectie cu DN7)

– 22 de pasaje (un pasaj superior si 21 inferioare)

– 4 poduri si 27 de podete

– 2 spatii de servicii

De altfel, luna aceasta a avut loc un pas important pe santierul celei mai asteptate autostrazi din Romania, cand constructorul PORR a inceput asfaltarile pe acest lot intre Sibiu si Boita.

Cea mai ampla lucrare de pe tronsonul dintre Sibiu si Boita al A1 Pitesti-Sibiu este viaductul Talmacel. Acest pod casetat si executat in consola, cu 8 deschideri si este construit dupa cele mai noi standarde in domeniu.

Lucrarile au fost contractate in 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro. Ordinul de incepere a fost emis pe 30 martie 2020, dupa ce a trecut perioada de proiectare.

Termenul de executie este de 3 ani: 12 luni proiectare si 36 luni executie.

Articolul precedentMETROREX SEMNEAZA CONTRACTUL PENTRU PROIECTAREA LINIEI EROILOR-PIATA IANCULUI – Magistrala 5 merge mai departe cu inca 6 statii
Articolul următorDUBAI INTERNATIONAL, CEL MAI AGLOMERAT AEROPORT DIN LUME – Cea mai circulata ruta aeriana internationala in octombrie a fost intre Antalya si Moscova

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.