Au fost depuse ofertele pentru proiectarea modernizarii Centurii de Sud a Bucurestiului, intre A1 si A2, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Conform legii, Comisia de evaluare trebuie sa finalizeze procesul in maximum 60 de zile.
Vor fi pasaje denivelate la intersectiile: Iesirea din Popesti Leordeni (pe soseaua Leordeni) la intersectia cu Centura Bucurestiului; Intre DJ301 A (Glina) si Centura Bucurestiului; Intersectia dintre Splaiul Independentei si Centura Bucurestiului.
Intreaga zona sud a Autostrazii A0 ar trebui finalizata in 2023.
„Pentru elaborarea proiectului privind identificarea masurilor de sporire a sigurantei traficului pe Centura Municipiului Bucuresti, inclusiv imbunatatirea unor intersectii de pe DN CB Sector II cuprins intre A2 (km 23+600) si A1 (km 55+520) au fost depuse 2 oferte: Asocierea SPC ELITE CONSULTING SRL – SPECIALIST SMART GROUP SRL; Asocierea SC GRAFIC TENDS SRL – SC SVL PROEC SRL„, anunta Scriosteanu.
Se va finaliza largirea Centurii la 4 benzi, se vor realiza drumuri colectoare, pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcari, statii autobuz, se vor reamenaja intersectii cu drumurile clasificate in vederea cresterii capacitatii de transport pe sectorul de Sud al Centurii Bucurestiului, panouri fonoabsorbante si orice alte lucrari ce pot fi implementate in vederea cresterii sigurantei auto si pietonale.
Durata contractului este de 102 luni din care 12 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.
Acum se lucreaza pe doua din cele trei tronsoane din partea de sud. Lotul 1, intre Glina si Vidra, a ajuns la un stadiu de 8,6%, dupa ce in iulie era la 6,6%, iar in iunie fusese la 3,69%. Un progres al lucrarilor de 2-3% intr-o luna. Lotul doi al Autostrazii de Centura (sud) a ajuns, in septembrie, la 25%, dupa ce in iulie avea la un avans de 22%. Lotul 2 se contruieste intre Vidra si Bragadiru si are 16 kilometri. Lucrarile pe lotul 3 (Bragadiru – Joita) de 17 km nu au inceput.
Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum omogen, in vederea dezvoltarii infrastructurii de baza necesara cererii de transport in crestere, asigurand un grad ridicat de siguranta a traficului rutier, in perspectiva integrarii viitoare a Centurii in structura bulevardelor Capitalei si a interconectarii acesteia, prin drumurile radiale, cu A0, precum si facilitarea accesului in zona orbitala a Municipiului Bucuresti.
De asemenea, oficialul a mai anuntat si ca au fost depuse doua oferte pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, intre A1-DN1-A2. Cei doi ofertanti sunt Asocierea SPC ELITE CONSULTING SRL – SPECIALIST SMART GROUP SRL si Asocierea SC GRAFIC TENDS SRL – SC SVL PROEC SRL.
„Se vor studia si propune solutii pentru intersectiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile judetene in localitatile: Chiajna, Dragomiresti Vale, Tunari, Stefanesti si Moara Domneasca – Ganeasa, precum si cu drumurile nationale DN3, DN1 si DN7. Masurile vizeaza fluidizarea traficului pe Centura Bucurestiului, in perspectiva integrarii viitoare a acesteia in structura bulevardelor Capitalei si in perspectiva interconectarii acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar si facilitarea accesului in zona orbitala a Municipiului Bucuresti„, anunta oficialul.
Vor fi realizate drumuri colectoare in vederea reducerii numarului de intrari/iesiri directe in/din Centura Bucurestiului, realizarea de pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcari, statii de autobuz, reamenajarea intersectiilor cu drumurile clasificate in vederea cresterii capacitatii de transport pe sectorul de nord al DNCB, panouri fonoabsorbante si alte lucrari care pot fi implementate in vederea cresterii sigurantei auto si pietonale.
Intregul inel al Autostrazii de centura A0 are sapte loturi si o lungime de 100 km, iar termenul estimat de finalizare este 2024. Din cele sapte loturi, semi-inelul sudic este complet in executie, in timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare si executie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) si 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km).