Unul din producatorii de automobile vin pe bursa. Grupul chinez Geely Holding se afla deja in discutii avansate cu bancile pentru listarea subsidiarei Volvo Cars in urmatoarele saptamani. Geely a preluat constructorul auto suedez Volvo Cars de la Ford Motor in anul 2010 pentru 1,8 miliarde de dolari, in ceea ce a constituit cea mai mare achizitie externa facuta de un constructor auto chinez.
De altfel, Geely intentiona sa organizeze un IPO la Volvo Cars inca din 2018, dar a fost nevoit sa renunte la aceste planuri din cauza tensiunilor comerciale si a scaderii cotatiei actiunilor din sectorul auto.
Volvo Cars si-a propus sa ajunga la o evaluare de aproximativ 20 de miliarde de dolari cu ocazia unui IPO ce ar urma sa fie organizat la bursa de la Stockholm, fiind posibil ca listarea sa aiba loc la finele lunii septembrie.
Aceasta ar urma sa fie una din cele mai mari IPO-uri derulate in Europa in acest an.
Analistii subliniaza faptul ca bursa din Suedia a ajuns in prima liga din Europa gratie celui mai mare numar de IPO-uri din ultimele doua decenii. In prezent, Suedia, o tara cu o populatie de 10,2 milioane de locuitori, are aproape 1.000 de companii listate, adica cel mai mare numar din Uniunea Europeana si peste numarul companiilor listate din tari mai mari precum Germania si Franta.
Bancile Goldman Sachs si SEB se afla in fruntea unui consortiu de banci care se ocupa de aceasta tranzactie, alaturi de BNP Paribas, Carnegie si HSBC, spun surse citate de Reuters.
In ultimi ani constructorii auto traditionali au pierdut teren in fata Tesla, care a devenit una din cele mai valoroase companii din lume, gratie accentului pus pe vehiculele electrice. Intre timp multi producatori s-au reorientat spre segmentul vehiculelor electrice, inclusiv Volvo Cars, care vrea sa produca numai vehicule complet electrice din 2030 si detine o participatie de 49,5% la producatorul de de automobile electrice Polestar.
China are prea multi producatori de masini electrice
Autoritatile de la Beijing vor ca automobilele electrice si hibride sa reprezinte 20% din totalul vanzarilor auto pana in 2025, fata de aproximativ 5% acum.
Criza globala a semiconductorilor a afectat semnificativ productia marilor companii auto, inclusiv Ford Motor, Honda Motor si Volkswagen. Iar Ministerul Industriei vrea sa accelereze solutiile alternative pentru a rezolva deficitul de semiconductori, care a afectat productia pe cea mai mare piata auto din lume.
Saptamana trecuta, autoritatile de reglementare din China au amendat trei firme care vand cipuri pentru industria auto pentru majorarea preturilor, in incercarea de a sprijini productia auto a tarii.
Autoritatile chineze spun ca isi vor imbunatati reteaua de statii de incarcare si va dezvolta vanzarile de vehicule electrice pe pietele rurale. China are „prea multi” producatori de vehicule electrice si Guvernul va incuraja consolidarea, considera ministrul Industriei si Tehnologiei Informatiei, Xiao Yaqing.
Producatorii de vehicule electrice, cum ar fi Nio Inc, Xpeng Inc si BYD, si-au extins capacitatile de productie in China, unde autoritatile promoveaza automobilele electrice si hibride pentru a reduce poluarea.
China ar putea extinde dincolo de 2022 subventiile acordate pentru achizitionarea de automobile electrice si hibride, pentru a sprijini dezvoltarea acestui sector.