Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), care administreaza Aeroportul Baneasa si Aeroportul Otopeni, inca este puternic afectata de pandemie. Societatea a raportat pierderi de 53,6 milioane lei in prima parte a acestui an, dublu fata de perioada similara a anului trecut, cand a inregistrat un rezultat negativ de 27,4 milioane lei.
Veniturile operationale inregistrate au scazut la 181,5 milioane lei, de la 220,9 milioane lei in prima parte a anului trecut.
Rezultatele apar in raportul aferent primului semestru publicat de Fondul Proprietatea, care detine 20% din actiunile CNAB.
”Compania a fost puternic afectata de un alt val de pandemie: numarul de pasageri si de zboruri a inregistrat o scadere semnificativa in S1 2021. ACI Europe, organismul profesional din industria aeroportuara, arata ca traficul in aeroporturile UE din aprilie 2021 a scazut cu 88,4% fata de anul trecut”, arata raportul.
In luna ianuarie, actionarul majoritar, Ministerul Transporturilor, a inlocuit cinci membri interimari din Consiliului de Administratie cu Cosmin Mircea, Eduard Zevedei, Florin Tancu, Mugur Popescu si Adrian Preda. Cosmin Catalin Pestesan l-a inlocuit pe Florin Dimitrescu in functia de director general, pastrandu-si mandatul interimar de membru al Consiliului de Administratie.
Traficul a scazut cu 70% in 2020, pana la 4,5 milioane de pasageri, iar numarul de zboruri s-a injumatatit comparativ cu 2019.
In luna aprilie, actionarii au aprobat bugetul pentru anul 2021. Acesta se bazeaza pe un trafic de 6,85 milioane de pasageri pentru acest an, in scadere cu mai mult de 50% fata de nivelul de dinainte de Covid. Conducerea considera valoarea acestui indicator ca reprezentand pragul de rentabilitate. Cu toate acestea, in trimestrul 1 2021, traficul este in continuare mai scazut cu peste 70% fata de nivelurile pre-Covid.
In luna august, activitatea operationala a ramas pe pierdere in semestrul 1 2021, traficul fiind in scadere cu 72% fata de nivelul de dinainte de Covid.
„Totusi, vara aceasta a adus o revenire puternica a activitatii operationale, cu traficul ajungand la 950.000 de pasageri in iulie, in scadere doar cu 35% fata de 2019”, mai arata raportul.
Nu aparea aceasta companie drept ”bijuteria coroanei”, alaturi de cea din energie, in telegrama privindu-l pe Gittenstein – cel care ajutat de Basescu si Boc, a primit o functie grasa la fondul Proprietatea? Ne mai si miram ca ni se intampla si ce ni se intampla? Toate companiile statului trebuie sabotate si falimentate ca sa existe pretextul instrainarii lor ieftine. Nu se laudă Câțu ca ei vor ”domni” pana in 2028? Probabil ca acesta este perioada de timp in care România trebuie pusa pe butuci complet. Intrebarea este, noi ce facem?