CNAIR prezinta progresele facute la constructia Podului Suspendat de la Braila. Au fost demarate operatiunile de lansare a primelor fire pentru constructia cablului principal, aceasta fiind una din etapele principale pentru derularea acestei investitii. Deja este gata mai mult de jumatate din podul suspendat peste Dunare, iar soferii ar putea circula pe el din anul 2023.
Podul de peste Dunare va fi cel mai mare pod suspendat din Romania si al treilea din Europa.
”Raport de progres al Podului Suspendat de la Braila– 19 August 2021.Astazi au fost demarate operatiunile de lansare a primelor fire pentru constructia cablului principal, folosind tehnologia de tip “aerial wire spinning“. Aceasta este una din etapele principale pentru derularea acestui proiect, operatiunile urmand sa se desfasoare pana la finalul anului curent. Odata cu terminarea construirii cablului se va trece la montarea tirantilor pentru sustinerea tablierului metalic”, scrie CNAIR pe Facebook.
Constructia va face legatura intre judetele Braila si Tulcea si va avea o lungime totala de 2 km.
Responsabili de santier spun ca lucrarile la drumurile de acces dinspre Braila catre pod si pe partea tulceana deja s-au demarat de ceva vreme.
”Sunt printre cele mai importante elemente ale acestui proiect. Cablul principal a fost fabricat in Japonia. De acestea vor fi conectate toroanele, care ulterior vor sustine tablierul metalic. Acesta urmand sa fie montat piesa cu piesa”, afirmaViorel Esanu, responsabil santier.
Valoarea totala a proiectului este estimata la 2,65 de miliarde de lei, din care aproximativ 75% vine de la Uniunea Europeana.
”Firele de cablu au undeva la 5,44 milimetri. Ele vor forma pachete de cate 544 de fire. Si toroanele, la randul lor, in numar de 16, vor forma cablul principal. Aceasta procedura este pentru prima data efectuata in Romania”, declara inginerul Coreliu Barbu.
Podul de la Braila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1.120 m) si doua deschideri laterale de 489,65 m pe malul Braila si 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt doua viaducte de acces in lungime de câte 110 m fiecare.
Cablurile cantaresc impreuna circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Pe 28 mai 2021, a fost emisa autorizatia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legatura cu Podul suspendat peste Dunare de la Braila. Astfel, antreprenorul are autorizatie de construire pentru realizarea intregului proiect in lungime de 23,46 km.
Podul suspendat va avea o lungime totala de de 1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.
Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).