Sase oferte au fost depuse pentru proiectarea drumului de mare viteza Bucuresti-Alexandria, unul dintre cele mai importante proiecte pentru regiunea sud. Licitatia este bazata pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat care va pune bazele unei executii a lucrarilor rapida si fara blocaje, anunta ministrul Transporturilor, Catalin Drula.
”6 OFERTE DEPUSE PENTRU PROIECTAREA DRUMULUI DE MARE VITEZA BUCURESTI-ALEXANDRIA. Ma bucur sa anunt ca avanseaza licitatia pentru unul dintre cele mai importante proiecte pentru regiunea sud. Astazi au fost depuse 6 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteza Bucuresti-Alexandria. Fie ca va fi autostrada, fie ca va fi drum expres (varianta care va reiesi din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj ca va elimina aglomeratia si multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 – un drum care strabate numeroase comune, având valori ale traficului depasite”, scrie Drula, pe Facebook.
Oficialul spunea in luna mai ca drumul national actual DN6 este demult depasit in termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. In plus, ca toate drumurile noastre nationale, strabate foarte multe localitati.
”Licitatia este bazata pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat care va pune bazele unei executii a lucrarilor rapida si fara blocaje”, a adaugat ministrul.
Licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteza Bucuresti – Alexandria a fost lansata de CNAIR in luna mai a acestui an.
Contractul are o valoare estimata intre 17,7 si 21 de milioane de lei, un termen de realizare de 17 luni si prevede ca, in functie de studiul de trafic, sa se determine daca soseaua de mare viteza va fi drum expres sau autostrada.
Potrivit caietului de sarcini, compania care castiga licitatia va avea de realizat o analiza detaliata, pe baza rezultatelor furnizate in cadrul Studiului de Trafic si a criteriilor avute in vedere in cadrul analizei multicriteriale, din care sa reiasa categoria drumului de mare viteza: fie drum expres, fie autostrada.
Profilul transversal proiectat trebuie sa aiba caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteza cu 2×2 benzi de circulatie, asigurând o latime a partii carosabile de 2×7,00 m, zona mediana de 3,00 m si acostamente de 2×2,25 m din care 0, 75 m benzi de incadrare cu aceeasi structura rutiera ca a benzilor de circulatie si 1,50 m acostament consolidat la care se va adauga de doua ori latimea de lucru a parapetelui.
Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor fumizate in cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va considera si analiza, inca din faza initiala de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteza cu 2×2 benzi de circulatie in drum de mare viteza cu 2×3 benzi de circulatie pe sens sau aducerea la profil de autostrada.