Anunt important din partea Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. A fost lansata licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate in vederea cresterii sigurantei rutiere si fluidizarii traficului pe soseaua de centura a Bucurestiului. Proiectul presupune identificare de măsuri de sporire a sigurantei traficului pe Centura rutiera existenta a Municipiului Bucuresti, inclusiv imbunatatirea unor intersectii de pe DN CB, Sector I cuprins intre A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490 / km 0+000) – A2 (km 23+600).
In cadrul aceluiasi proiect este inclusa si elaborarea studiului de fezabilitate pentru largirea la 4 benzi a tronsonului de centura a Capitalei situat intre DN5 (Jilava) si Autostrada Soarelui (A2), licitatia lansata vineri, 13 august 2021, de CNAIR avand rolul de a gasi masurile care sa raspunda nevoilor si cerintelor actuale ale traficului generat de dezvoltarea accelerata a zonei periurbane a municipiului Bucuresti.
Proiectul va presupune totodata amenajarea intersectiilor de pe Soseaua de Centura de la Stefanesti, Tunari, Splaiul Unirii, si DC13 (Strada Leordeni).
Pentru aceste obiective, CNAIR a avansat suma maxima de 6.944.344,80 lei, plus TVA, ofertele urmand sa fie deschise pe 27 septembrie 2021.
Iata ce prevede anuntul de licitatie publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP):
„Scopul principal al obiectivului de investitie este de identificare măsuri de sporire a sigurantei traficului pe Centura rutiera existenta a Municipiului Bucuresti, inclusiv imbunătatirea unor intersectii de pe DN CB , Sector I cuprins intre A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490 / km 0+000) – A2 (km 23+600). Acest proiect vine ca o masura suplimentara de crestere a capacitatii de transport a infrastructurii rutiere existente in zona de nord a Centurii Bucuresti, care la momentul realizarii largirii la 4 benzi de circulatie nu a avut in vedere acest tip de masuri, care sa raspunda la nevoile si cerintele actuale ale traficului generat de dezvoltarea accelerata a zonei periurbane a municipiului Bucuresti.
In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este cu 20 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.
In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta stabileste un singur termen limita in care va raspunde tuturor solicitarilor de clarificare/ informatiilor suplimentare, cu 12 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. Termenul de raspuns la clarificari a fost stabilit astfel incat operatorii economici sa aiba o perioada adecvata pentru analizarea documentatiei de atribuire si, ulterior, pentru elaborarea ofertelor prin prisma raspunsurilor oferite de Autoritatea Contractanta”.
Iata si anuntul facut de ministrul Transporturilor Catalin Drula privitor la aceasta licitatie.
„SPORIM SIGURANTA RUTIERA SI FLUIDIZAM TRAFICUL PE CENTURA BUCURESTIULUI DNCB SE LARGESTE LA 4 BENZI INTRE DN5 si A2
Compania de drumuri a lansat astazi licitatia pentru un studiu de fezabilitate in vederea cresterii sigurantei rutiere si fluidizarii traficului pe soseaua de centura a Bucurestiului.
Foarte important – pe semi-inelul sudic, intre DN5 si A2 (ramas restant pentru modernizare), soseaua va fi largita de la 2 la 4 benzi, iar acest proiect este inclus si el in licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
Proiectul va presupune amenajarea moderna a intersectiilor de pe DNCB de la:
-Stefanesti,
-Tunari,
-Splaiul Unirii,
-DC13 (Strada Leordeni).
Concret, ce imbunatatiri se vor face atat pe semi-inelul nordic, cat si pe cel sudic:
-se vor construi drumuri colectoare (paralele cu drumul national de centura, care se conecteaza cu acesta respectand standardele de siguranta. Practic, se evita accesul pe DNCB direct din interiorul proprietatilor de pe traseu);
-vor exista pasaje sau pasarele pietonale, fie subterane, fie supraterane;
-vor fi amenajate trotuare, parcari si statii de autobuz;
-vor fi montate panouri fonoabsorbante.
Studiul de fezabilitate va analiza si felul in care drumul national de centura a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritatile locale sau centrale (spre exemplu, parcari park & ride sau platforme multimodale), astfel incat sa existe o viziune integrata a transportului in zona Bucuresti-Ilfov.
Proiectarea ambelor sectoare este estimata la circa 10 milioane de lei, bani proveniti din fonduri europene, iar perioada maxima de finalizare a studiilor este de 10 luni. Ofertele se pot depune pana la final de septembrie.
Bucurestenii au nevoie de drumuri pe care sa se circule decent si in siguranta. Pentru asta lucram, asta livram.
#RevolutiaBuneiGuvernari
Irinel Scriosteanu: „Nicio portiune din Centura Bucurestiului nu va ramane la cate o banda pe sens”
La randul sau, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu a facut precizari importante despre Centura Bucurestiului anuntand ca aceasta va fi modernizata la patru benzi in integralitate:
„Asa cum am promis, nicio portiune din Centura Bucurestiului nu va ramane la cate o banda pe sens. Se lucreaza fragmentat, din cauza ca este o sosea extrem de circulata, dar intreaga Centura a Bucurestiului va fi modernizata. Astazi, CNAIR a lansat licitatia pentru studiul de fezabilitate necesar largirii la patru benzi a tronsonului cuprins intre DN5 si A2, iar acesta va include si solutii pentru amenajarea a patru intersectii: Stefanesti, Tunari, Splaiul Unirii si DC13 (Strada Leordeni)„, scrie Scriosteanu pe Facebook.
De asemenea, oficialul a anuntat joi ca a inceput productia de grinzi in fabrica amplasata pe traseul A0 Sud, in zona Lotului II.
„Au fost produse deja primele 40 de grinzi, dintr-un total de 811 bucati necesare lucrarii, insumand aproximativ 19,96 km de grinzi. Au fost forati 840 de piloti, din totalul de 890 necesari celor 15 pasaje si poduri de pe traseul Lotului II al A0 Sud. Mai sunt de forat doar 50 de piloti„, adauga el.
Lucrarile sunt in graficul asumat
„Se lucreaza la fundatii, elevatii si rigle la 7 poduri si pasaje. 7 au fost finalizate, iar alte 17 sunt in lucru. La terasamente se executa lucrari de umplutura, de imbunatatire teren natural cu liant hidraulic, decopertare strat vegetal. Se fac excavatii si se realizeaza lucrari pentru realizarea fundatiilor si armarea stalpilor. Au fost finalizate lucrarile de relocare si protejare utilitati. Mai sunt de relocat doar liniile electrice de 110 kV ale Enel„, precizeaza secretarul de stat.
De aproape noua luni se lucreaza pe Lotul II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostrada (Bragadiru, Magurele, Jilava, Darasti, 1 Decembrie, Vidra si Cornetu). Constructorul isi mentine angajamentul ca in decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucurestiului, intre DN5 si DN6.
Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.
„Asa cum am promis, in maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului, respectiv Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti – Leordeni (Oltenitei) si, in 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada de Centura Bucuresti Sud, iar in anul 2024 cele 4 loturi din A0 Nord„, pecizeaza acesta.