Ministrul Mediului, Tanczos Barna, spune ca lucreaza in acest moment la noua taxa auto. Potrivit oficialului, Destinatia Romaniei ca cimitir de masini al Europei va fi descurajata prin cresterea impozitelor pe masinile vechi. Tinta este ca, in 10-15 ani, sa nu mai existe pe piata masini cu motor pe benzina sau pe diesel. Cei sensibili social vor fi ajutati de stat, afirma ministrul.
„Schimbarile climatice vor afecta viata noastra de zi cu zi. Va trebui sa circulam altfel, nu vom mai folosi masini cu ardere interna. In 10-15 ani, nu vor mai exista pe piata masini cu motor pe benzina sau pe diesel, companiile vor trebui sa reduca consumul de energie pe fosili. Totul se va transforma in scheme financiare de contributie sau de beneficiar. Concret, cine nu respecta aceste nivele scazute de emisii de dioxid de carbon va plati, cei care vor trebui ajutati sa ajunga la acele niveluri de neutralitate vor fi sprijiniti financiar. Media de varsta a masinilor pe strada este de 12 ani. Romania nu va scapa de masuri prin care sa descurajeze acest comportament. Nu vorbesc de persoanele care sunt imposibilitatea de a cumpara o masina noua. Vorbesc despre acele persoane care isi pot cumpara o masina mai mica, dar mai putin poluanta. Eu, statul roman, voi descuraja prin impozit, vor creste impozitele la aceste masini. Cei sensibili social vor fi ajutati de stat. 2021 trebuie sa fie anul in care vom descuraja folosirea masinilor poluante. Avem deja discutii la nivelul Guvernului, al mininsterului de resort„, a declarat ministrul Mediului, la Romania TV.
4 din 5 masini din Romania au peste 10 ani vechime
Din cauza faptului ca se importa foarte multe masini vechi, Romania a ajuns cimitirul auto al Europei. O statistica oferita de ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania) arata ca romanii nu renunta la preferinta pentru masinile vechi aduse de peste hotare.
In 2020, in tara noastra, au fost inmatriculate 161.562 masini noi si nu mai putin de 405.045 masini second-hand. Tendinta s-a pastrat si in 2021. In primele patru luni din acest an au fost inmatriculate 135.539 masini second-hand inmatriculate, fata de doar 27.624 masini noi. Iar nivelul inmatricularilor de autoturisme second-hand pe primele patru luni din 2021 a crescut cu 5,62% fata de perioada similara din 2020.
Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a anuntat la inceputul lunii august ca in cadrul Programului Rabla Clasic 2021, s-au inscris la producatori/dealeri auto 39.659 persoane fizice. Au fost achizitionate 25.340 autovehicule si 175 motociclete. Pentru persoane juridice, a fost publicata pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu o noua lista continand 168 dosare acceptate pentru 276 autovehicule.
au fost acceptate un numar total de 1.290 dosare pentru 2.129 autovehicule si 29 contestatii pentru 59 autovehicule. S-au inscris la producatori/dealeri auto 1.073 persoane juridice. Pana in prezent au fost achizitionate 522 de autovehicule.
In cadrul Programului Rabla Plus 2021, s-au inscris la producatori/dealeri auto 5.995 persoane fizice, pana in prezent fiind achizitionate 1.178 autovehicule noi (707 pur electrice si 471 electrice hibride) si 2 motociclete electrice.
Pentru persoane juridice au fost publicate saptamana aceasta 112 dosare acceptate pentru 215 autovehicule electrice, dintre care 152 pur electrice si 63 electrice hibride. De asemenea, au fost publicate 2 contestatii pentru 2 autovehicule (2 pur electrice).
In total, pentru Rabla Plus au fost acceptate un numar de 1.199 dosare pentru 2.034 autovehicule, dintre care 1.357 pur electrice, 674 electrice hibride si 3 motociclete electrice si 23 contestatii pentru 49 autovehicule (30 autovehicule pur electrice si 19 electrice hibride). S-au inscris la producatori/dealeri auto 921 persoane juridice. Pana in prezent au fost achizitionate 492 autovehicule noi (294 pur electrice si 198 electrice hibride).
Pai 10 ani la o masina inseamna ca i veche ???
Un fosîndos de la mine, Barna!