ATENA VA AVEA PRIMA LINIE DE METROU AUTOMATIZATA – Alstom va introduce in premiera metrouri driverless in capitala Greciei

Capitala Greciei va avea prima linie de metrou automatizata. Alstom, ca parte a unui consortiu format impreuna cu companiile Avax si Ghella, a semnat un contract de 320 milioane euro pentru constructia primei sectiuni a liniei 4 a retelei de metrou din Atena.

Noua Linie 4 va avea 35 de statii in total si va circula prin cele mai populate zone din centrul Atenei, traversand liniile de metrou existente 2 si 3. Linia 4 este alcatuita din cinci sectiuni care au in total 38 de kilometri.

Alstom va oferi in cadrul proiectului solutii integrate de material rulant, semnalizari si infrastructura si va furniza totodata 20 de trenuri Metropolis cu 4 vagoane, complet automatizate, solutia de control al ultima generatie CBTC Urbalis 400, sistemele de securitate si control Iconis, precum si sistemul de economisire a energiei Hesop.

Grupul introduce astfel in premiera metrouri driverless in capitala Greciei, iar avantajul principal al unui sistem complet automatizat este frecventa crescuta a trenurilor, ceea ce duce la o capacitate de transport mai mare in conditii de siguranta sporita.

Compania a implementat unele dintre primele metrouri automatizate din lume, in orase precum Singapore, Paris si Lyon. Acum, numarul liniilor de metrou driverless marca Alstom fiind de circa 30 in intreaga lume.

Linia 4 de metrou din Atena este, de asemenea, primul proiect major de infrastructura din Grecia care va fi construit folosind sistemul BIM (Building Information Modelling), care va accelera transformarea digitala in industria de proiectare si constructii. Echipa Alstom va conduce procesul BIM pentru a maximiza eficienta in proiectarea si executia proiectului.

Redam mai jos integral comunicatul Alstom:

Alstom, ca parte a unui consortiuformat impreuna cu companiile Avax si Ghella, a semnat contractul pentru constructia primei sectiuni a liniei 4 a retelei de metrou din Atena. Partea Alstom din proiect este de aproximativ 320 milioane EUR.

Noua Linie 4, cunoscuta sub numele de „Linia U” datorita formei sale, va avea 35 de statii in total si va circula prin cele mai populate zone din centrul Atenei, traversand liniile de metrou existente 2 si 3. Linia 4 este alcatuita din cinci sectiuniinsumand 38 de kilometri.Proiectul actual se refera la sectiunea A, Goudi-Alsos-Veikou, formata din 12,8 kilometri si 15 statii.Se asteapta ca executia proiectului pe aceasta prima sectiune sa dureze 8 ani.

Responsabilitatile Alstom in proiect includ solutii integrate de material rulant, semnalizari si infrastructura.Alstom va furniza 20 de trenuri Metropolis cu 4 vagoane, complet automatizate, solutia de control al ultima generatie CBTC Urbalis 400, sistemele de securitate si control Iconis, precum si sistemul de economisire a energiei Hesop.

Alstom asteapta cu nerabdare sa inceapa unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura de tip turnkey planificate in prezent in Europa.Va fi un proiect emblematic pentru compania noastra si pentru echipele noastre de experti, care va pune in aplicare multe dintre solutiile inovatoare ale Alstom concepute pentru un transport urban mai sigur, mai rapid si mai eficient. Calitatea de lider a Alstom in domeniul mobilitatii sustenabile va avea o ilustrare exemplara in acest proiect”, a declarat Stavros Vlachos, director general al Alstom Grecia.

O data cu proiectul Liniei 4, Alstom va introduce in premiera metrouri driverless in capitala Greciei.Avantajul principal al unui sistem complet automatizat este frecventa crescuta a trenurilor, ceea ce duce la o capacitate de transport mai mare in conditii de siguranta sporita.Alstom a implementat unele dintre primele metrouri automatizate din lume, in orase precum Singapore, Paris si Lyon.Acum, numarul liniilor de metrou driverless marca Alstom este de circa 30 in intreaga lume. Linia 4 de metrou din Atena este, de asemenea, primul proiect major de infrastructura din Grecia care va fi construit folosind sistemul BIM (Building Information Modelling), care va accelera transformarea digitala in industria de proiectare si constructii.Echipa Alstom va conduce procesul BIM pentru a maximiza eficienta in proiectarea si executia proiectului.

Alstom are o pozitie de lider global si o experienta pe deplin dovedita in constructia, livrarea si punerea in functiune cu succes a sistemelor de metrou integrate, precum si in operarea lor sigura, fiabila si eficienta.Unul dintre succesele recente pentru Alstom in proiectele de metrou integrat este linia de metrou Dubai 2020 lunga de 15 kilometri, inaugurata in iulie 2020 in vederea expozitiei mondiale.

Solutia CBTC Alstom Urbalis 400 este un sistem avansat de control digital al trenurilor bazat pe comunicatii, care va contribui la reducerea congestiei traficului, deoarece sistemul creste capacitatea de transport prin reducerea distantei dintre trenurile consecutive (avans) la 90 de secunde sau mai putin. Sistemul Urbalis CBTC si-a dovedit eficienta de mai bine de 15 ani, pe 100 de linii de metrou in tari precum Italia, Olanda, China, India sau Canada si este in curs de instalare in premiera si in Romania, pe Magistrala 5 de la Bucuresti.Peste 25% din sistemele radio CBTC din lume sunt operate cu solutiile Alstom Urbalis.In Europa, sistemul este deja utilizat in Milano, Malaga si Amsterdam.

Hesop este o solutie de ultima generatie pentru economisirea energiei, care a fost deja adoptata de multe retele urbane, de la metrouri – la Dubai, Londra, Panama si Riad pana la tramvaie in Sydney si Milano.Reglarea dinamica a tensiunii adapteaza sursa de alimentare la cerintele retelei: daca traficul creste, puterea poate fi marita fara a face modificari las infrastructura. In plus, Hesop capteaza mai mult de 99% din energia de franare recuperabila, reinjectand-o in reteaua electrica sau reutilizand-o in instalatiile din statii, cum ar fi scari rulante, sisteme de iluminat si ventilatie.

Cu o prezenta de peste 40 de ani in Grecia, Alstom a participat cu succes la cele mai mari proiecte de constructie a infrastructurii de transport din tara, inclusiv la constructia liniilor 2 si 3 ale metroului din Atena (in operare din anul 2000), precum si extensiile ulterioare, cum ar fi cea catre Pireu, in curs de finalizare.Pentru reteaua existenta de metrou, Alstom a furnizat si 28 de trenuri. In plus, Alstom este furnizorul de tramvaie de ultima generatie Citadis X05 pentru Atena.

Conducand lumea catre un viitor fara emisii de carbon, compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate care asigura fundatiile sustenabile pentru transportul de maine. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail si tramvaie pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150,000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului Grup s-a ridicat la 14 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand 70.000 de angajati.”

Articolul precedentFLIXBUS REIA CURSELE CU AUTOCARUL SPRE UNGARIA, DUPA 9 LUNI DE PAUZA – Curse noi spre Viena si Praga, de la 1 iulie
Articolul următorDRULA REVINE CU PNRR – Ministrul Transporturilor sustine ca majoritatea fondurilor din PNRR se duca catre Moldova: “Autostrada A7 si capetele din A8”. Iohannis aplauda: „Situatia, dupa parerea mea, este destul de buna”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.