Gigantul american Ford va construi un nou model la Craiova pana in anul 2023. Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto dreapta), a avut joi o intrevedere, la sediul ministerului, cu Josephine Payne, presedintele Ford Romania (foto stanga). Compania este interesata de calendarul unor proiecte precum Drumul Expres Craiova – Pitesti si Autostrada Sibiu – Pitesti, esentiale pentru transportul masinilor care ies din fabrica.
Astfe, discutiile au avut la baza lansarea productiei unui nou model Ford la Craiova pana in anul 2023, initial cu motorizari pe benzina şi diesel, iar din 2024 cu motor electric, in urma unei noi investitii de 300 de milioane de dolari.
De asemenea, discutiile s-au axat si pe proiecte propuse in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in domeniul transporturilor, dar si pe reformele aferente planului care sa contribuie in proportie de 37% la obiectivul de schimbari climatice si in proportie de 20% la obiectivul de digitalizare.
„Mi-a facut mare placere sa discut astazi cu doamna Josephine Payne, presedintele Ford Romania, despre stadiul proiectelor de infrastructura din regiunea Oltenia. I-am transmis ca, in prima parte a anului, ne-am concentrat eforturile pentru avansarea proiectelor din aceasta zona – prioritare, de altfel, pentru intreaga tara. Anul acesta va fi dat in circulatie tronsonul dintre Slatina si Bals al drumului expres Craiova-Pitesti. Proiectarea drumului de mare viteza Craiova-Lugoj a fost scoasa la licitatie luna aceasta. Craiova-Targu Jiu este un drum expres pentru care am semnat in martie contractul pentru proiectarea la cheie”, a scris ministrul pe Facebook.
In ceea ce priveste liniile de cale ferata, pentru Bucuresti – Craiova, ministrul a cerut CFR SA sa lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restrictii si limitari de viteza.
„De la Craiova la Caransebes, finalizam anul acesta studiul de fezabilitate pentru modernizare. Asa cum am anuntat recent, modernizarea magistralei Caransebes-Lugoj-Timisoara – si mai departe spre granita – este si ea in licitatie. Last, but not least, am abordat si subiectul statiilor de incarcare electrice. Avem in plan extinderea acestei retele in toata tara, prin eforturile Companiei de drumuri si ale ministerelor de resort. Am amintit ca asemenea statii de incarcare sunt o cerinta pentru toate autostrazile finantate prin PNRR. O infrastructura eficienta de transport sustine din plin industria si investitiile, iar pentru asta m-am luptat inca din prima zi a mandatului meu„, a adaugat el.
Pana la jumatatea anului 2026, 100% din gama de vehicule Ford din Europa va fi cu zero emisii, complet electrica sau plug-in hybrid, cu obiectivul de a atinge o gama complet electrica pana in 2030. Pe masura ce Ford evolueaza spre un viitor complet electric pentru autovehiculele sale, preferintele consumatorilor europeni se schimba. In 2020, 39% din vanzarile de autovehicule Ford au fost reprezentate de SUV-uri si crossovere, in crestere cu 8 puncte procentuale fata de 2019. Mai mult, clientii sunt mai increzatori in electrificare; peste 50% dintre proprietarii de Kuga au ales versiunea PHEV a modelului.
La inceputul acestui an, Ford a anuntat o investitie de cel putin 22 de miliarde de dolari la nivel global in electrificare, aproape de doua ori mai mult fata de planurile de investitii anterioare ale companiei. Compania a anuntat, de asemenea, o investitie de 1 miliard de dolari in Centrul de Electrificare din Köln, Germania, pentru fabricarea vehiculelor electrice, primul centru de acest fel al companiei, in Europa. Primul autovehicul Ford complet electric, produs in Europa, va fi produs la Köln in 2023, cu potentialul unui al doilea vehicul complet electric.
Redam mai jos integral comunicatul Ministerului Transporturilor>
„Intrevederea domnului ministru Catalin DRULA, cu doamna Josephine PAYNE, Presedintele Ford Romania
Ministrul Catalin DRULA a avut astazi o intrevedere, la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu doamna Josephine PAYNE, Presedintele Ford Romania.
Discutiile au avut la baza lansarea productiei unui nou model Ford la Craiova pana in anul 2023, initial cu motorizari pe benzina şi diesel, iar din 2024 cu motor electric, in urma unei noi investitii de 300 de milioane de dolari.
Cu acest prilej, ministrul Catalin DRULA a prezentat pe scurt evolutii ale proiectelor de infrastructura rutiera si feroviara de interes pentru Ford, pentru o mai clara perspectiva asupra calendarului de finalizare a acestora, mai ales in ceea ce priveste Drumul Expres Craiova – Pitesti, precum si stadiul Autostrazii Sibiu – Pitesti. Un astfel de calendar este absolut necesar in acest moment pentru activitatea de planificare logistica angrenata de lansarea in productie noului model din 2023.
De asemenea, discutiile s-au axat si pe proiecte propuse in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in domeniul transporturilor, dar si pe reformele aferente planului care sa contribuie in proportie de 37% la obiectivul de schimbari climatice si in proportie de 20% la obiectivul de digitalizare.
Investitiile vizate in PNRR reprezinta o conditie importanta pentru depasirea efectelor negative cauzate de pandemia COVID-19, precum si o modalitate de a facilita cresterea economica, de a atinge obiectivele asumate prin Regulamentul TEN-T, decongestionarea nodurilor urbane, mai multe masuri de siguranta rutiera, sisteme inteligente de transport, stimuland in acelasi timp tranzitia catre un transport ecologic.
Ford Romania reprezinta un partener important pentru economie, fiind unul dintre cei mai mari producatori de autovehicule din Romania si, de asemenea, fabrica Ford Craiova este recunoscuta pentru competitivitate şi flexibilitate in operatiunile sale de talie mondiala, avand in prezent in jur de 6000 de angajati, cu o productie de peste 1.000 de masini/zi.”