Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) anunta ca a atribuit firmei de inginerie din Romania TPF Inginerie S.R.L contractul pentru supervizarea lucrarilor de proiectare si executie pentru Drumul Expres Focsani-Braila.
Oferta a fost desemnata castigatoare pentru o valoare de 55,1 milioane lei (fara TVA), iar contractul poate fi semnat daca in termenul legal de 10 zile nu se depun contestatii.
Contractul pentru supervizare
Durata contractului pentru serviciile de supervizare este de 106 luni, dupa cum urmeaza :
• 6 luni etapa de proiectare;
• 36 luni pentru executia lucrarilor;
• 60 luni garantie;
• 4 luni receptia finala.
Potrivit CNAIR, obiectivele specifice ale contractului finantat din fonduri europene nerambursabile si de la Bugetul de Stat sunt prestarea de servicii de supervizare de inalta calitate, atat in timpul perioadei de proiectare si executie a lucrarilor, cat si pe parcursul perioadei de garantie a lucrarilor, in vederea urmaririi corectei utilizarii a fondurilor disponibile si pentru a se asigura ca Antreprenorul proiecteaza si executa lucrarile in conformitate cu obligatiile contractuale, in special in ceea ce priveste durata, cantitatea, calitatea si costul proiectarii si al lucrarilor.
Rezultatele asteptate a fi atinse sunt:
• Servicii de management de proiect si consultanta pentru Beneficiar referitoare la Contractul de „Proiectare si Executie Drum Expres Focsani – Braila”;
• Servicii de supervizare privind obtinerea acordurilor si autorizatiilor necesare pentru derularea Contractului „Proiectare si Executie Drum Expres Focsani – Braila”;
• Servicii de supervizare a proiectarii si executiei lucrarilor la standarde de inalta calitate, cu respectarea normativelor, standardelor si a legislatiei in vigoare, evaluarea si aprobarea lucrarilor, cantitatilor, materialelor, echipamentelor etc., in calitatea sa de „Supervizor”
• Servicii de supervizare pe durata perioadei de garantie a lucrarilor”, potrivit CNIR.
Legatura cu Autostrada Moldovei
Drumul Expres Focsani-Braila, cu o lungime de 73,5 kilometri va asigura legatura intre Autostrada Moldovei Ploiesti-Pascani (A7), Podul peste Dunare de la Braila, Drumul Expres Braila-Galati (DEx 6), Tulcea si Constanta, urmand sa devina cel mai lung drum de mare viteza din Romania construit intr-un cadrul unui singur contract.
“Reamintim ca, la sfarsitul lunii trecute, Compania Nationala de Investitii Rutiere a atribuit Asocierii de constructori din Romania SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere)- Spedition UMB-Tehnostrade S.R.L. -Arcada Company, contractul de 4,29 miliarde lei pentru proiectarea si executia Drumului Expres Focsani-Braila, iar la incheierea perioadei legale nu au fost depuse contestatii”, precizeaza CNIR.







