STATUL FRANCEZ ISI DUBLEAZA PARTICIPATIA LA AIR FRANCE – Compania aeriana are dificultati financiare dupa un an de pandemie

Guvernul francez va varsa pana la 4 miliarde de euro in recapitalizarea companiei aeriene Air France-KLM, urmand sa isi dubleze participatia, in prezent de 14,3%. In urma operatiunii, statul francez va deveni cel mai mare actionar al companiei, autoritatile olandeze nedorind sa participe la operatiune.

Anterior a fost anuntat ca Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeana pentru un pachet de refinante destinat companiei aeriene Air France-KLM, sustinut de stat, a anuntat ministrul de Finante, Bruno Le Maire, transmite Reuters. Le Maire a refuzat sa spuna care este suma implicata. El a confirmat ca boardul Air France-KLM se va reuni luni pentru a discuta si aproba pachetul financiar, in conditiile in care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 si-au pus amprenta asupra finantelor companiei, anunta flightglobal.com.

Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro (12,2 miliarde de dolari) sub forma de imprumuturi acordate de guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare in mai multe etape, pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situatiei. Acest lucru va implica probabil conversia unui imprumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro in instrumente financiare hibride.

Dar planul a fost intarziat de neintelegerile asupra cererilor UE ca Air France sa renunte la sloturile de decolare si aterizare pe aeroportul Paris-Orly. Le Maire a declarat ca compania aeriana a renuntat la anumite sloturi in negocieri, dar nu la cele 24 cerute initial de Bruxelles, care ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germana Lufthansa la Frankfurt si Munchen, ca parte a majorarii sale de capital sustinute de stat.

A fost o negociere lunga si dificila, dar cred ca am ajuns la un acord bun cu (sefa competitiei din UE) Margrethe Vestager”, a spus Le Maire.

Franta si Tarile de Jos detin fiecare aproape 14% din Air France-KLM, iar statul olandez a purtat discutii separate cu UE cu privire la convertirea imprumutului sau de 1 miliard de euro catre KLM in datorie hibrida, in schimbul cedarii de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.

Articolul precedentPESTE 600 MILIOANE DE LEI PENTRU REABILITAREA DN76 – CNAIR actualizeaza suma alocata modernizarii drumului Deva-Oradea
Articolul următorSE REIA LICITATIA PENTRU LOTUL CHETANI – CAMPIA TURZII – CNAIR vrea sa publice anuntul de participare pe SEAP la sfarsitul lunii aprilie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.