LUCRARI PE A1 – CNAIR recomanda rute ocolitoare

A inceput de luni, 21 iulie 2025, etapa a doua a lucrarilor de pe A1, intre nodurile rutiere Topolovatu Mare (km 474+636) si Balint (km 458+510). Compania Nationala de Administrare a Infastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca Antreprenorul Drumuri si Poduri Banat – DPB s-a angajat sa finalizeze aceste lucrari pana la inceputul lunii august, avand in vedere ca aceasta perioada marcheaza cresterea semnificativa a valorilor de trafic pe A1, in special pe sensul de intrare in tara.

Traficul rutier este deviat pe drumul national european DN 6. Solutia de deviere a traficului a fost avizata de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere si I.G.P.R. – Directia Rutiera, pe baza planului de instituire a restrictiilor de circulatie intocmit de antreprenor. Decizia de deviere s-a luat din motive ce tin de siguranta circulatiei si a muncitorilor.

Numar mare de accidente

Potrivit CNAIR, Autostrada A1 inregistreaza un numar ridicat de accidente, inclusiv in conditii de trafic normal. Dirijarea circulatiei in ambele sensuri pe o singura cale de autostrada ar fi implicat un risc major de accidente frontale, ar fi crescut pericolul blocarii complete a traficului in caz de incident si, implicit, interventia echipajelor de urgenta ar fi fost ingreunata.
Lucrarile vizeaza intreaga latime a carosabilului, inclusiv pe timpul noptii, fiind necesare frezari, reparatii la stratul suport si asfaltari succesive pe ambele benzi. Spatiul necesar pentru utilaje, precum si protectia muncitorilor impun evacuarea completa a traficului de pe tronsonul in lucru.
DRDP Timisoara precizeaza ca nu ia decizii unilaterale in astfel de situatii, ci aplica prevederile stabilite de autoritatile competente!

Rutele ocolitoare

CNAIR recomanda urmatoarea ruta de ocolire: Timisoara → A1 km 474+636 (nod rutier Topolovatu Mare) → DJ 572 → DN 6 → Belint → Costeiu → Varianta de ocolire Lugoj → nod rutier A6 km 10+518 → A6 → nod rutier Balint → A1 km 458+510 → Deva.
Rutele alternative sugerate de aplicatiile GPS pot redirectiona traficul pe drumuri locale care nu sunt adecvate pentru volume mari de vehicule sau trafic greu.

Articolul precedentEVOLUTIA SANTIERULUI PE LOTUL 1 AL A0 NORD – Se incearca finalizarea tronsonului intre DN1 si DN1A inainte de termen (Video)
Articolul următorNODUL TROMPETA DE LA DRUMUL DE LEGATURA DN69-A1 – CNAIR a publicat imagini de pe santier

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.