Dupa trei prelungiri ale termenelor de depunere a ofertelor in cadrul licitatiei pentru proiectarea si executia lotului 2 B Grinties-Pipirig al Autostrazii Unirii A8, Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a anuntat miercuri, 15 martie 2025, ca au fost depuse doua oferte pentru obtinerea contractului de 6,9 miliarde lei, fara TVA pentru realizarea celui mai dificil lot din Autostrada Unirii.
Potrivit CNIR este vorba despre doua oferte de la constructori din Romania, Bosnia-Hertegovina si Turcia, respectiv:
1.ASOCIERE SA&PE CONSTRUCT SRL (LIDER) -EURO ASFALT-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB (ROMaNIA -BOSNIA sI HERtEGOVINA)
2.ASOCIERE MAPA INSAAT VE TICARET (LIDER) GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (TURCIA)
Lotul 2 B care se desfasoara in judetul Neamt are o lungime de 31,5 kilometri si este cel mai dificil lot al Autostrazii ,,Unirii” Targu Mures -Iasi-Ungheni pentru ca lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 20 de kilometri, reprezentand aproape 70 % din lungimea acestuia.
Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, o durata de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executie, iar valoarea estimata a contractului este de 6,9 miliarde lei (fara TVA), finantarea fiind asigurata prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 si din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lotul 2 B, Grinties-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrazii Unirii este un proiect de o complexitate tehnica ridicata, incluzand numeroase structuri, dar si volume semnificative de lucrari de consolidari si excavari :
-
16 tuneluri (cel mai lung avand 940 metri) – dintre acestea, 5 tuneluri sunt prevazute cu a treia banda/sens, banda pentru vehicule lente
-
60 de poduri si viaducte, doua dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste raul Bistrita cu 1275 metri)
-
aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor si a tunelurilor, reprezentand aproape 70 % din lungimea întregului lot
-
12,7 milioane mc de excavari. Materialul evacuat din santier, care devine surplus, poate fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale sau a oricaror alte autoritati publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2 B include un nod rutier langa Tulghes (UAT Grinties), conexiune cu lotul 2 A si o descarcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vanatori Neamt/Leghin) pentru a asigura functionalitatea independenta.
Termene amanate motivat
Amintim ca, initial, CNIR trebuia sa anunte in 15 ianuarie 2025 ofertantii pentur Lotul 2 B al A8, insa au prelungit termenele pana la data de 27 februarie, motivand ca decizia a fost luata ca urmare a solicitarilor venite din partea celor „opt potentiali ofertanti” care au precizat ca au nevoie de mai mult timp pentru pregatirea ofertelor tehnice si financiare.
Ulterior, CNIR a acordat un nou termen, pentru data de 5 martie 2025, motivat de „„disfunctionalitatile” SEAP, care au facut imposibila transmiterea de catre CNIR a raspunsurilor la solicitarile de clarificare din partea constructorilor.
Precizam ca finantarea acestui obiectiv este asigurata din Fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 si de la Bugetul de Stat.
Sectiunea Sarateni-Pipirig din A8
Sectiunea de munte Sarateni-Pipirig de pe Autostrada ,,Unirii “-A 8 are o lungime de 116 kilometri si include patru loturi :
1.Lotul 1C Sarateni-Joseni (32,4 km)
2. Lotul 1D Joseni-Ditrau (14,4 km)
3.Lotul 2A Ditrau-Grinties (37,9 km)
4.Lotul 2B Grinties-Pipirig (31,5 km)