3200 METRI LINIARI DE FORAJE GEOTEHNICE – Au fost reluate forjele pentru Studiul de fezabilitate al Variantei de Ocolire Iasi Est, in lungime de 54 de kilometri, care include si drumul de legatura de 17 kilometri, dintre A8, Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta Iasi

Reincep masuratorile pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Iasi Est. DRDP Iasi anunta ca „dupa o perioada cu temperaturi scazute, improprii acestui tip de lucrari, au fost reluate forajele geotehnice in cadrul proiectului privind studiul de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Iasi Est”.

In aceasta etapa sunt realizate studii topografice, geotehnice, hidraulice, hidrologice, de trafic, arheologic de catre compania Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL, o societate din Oradea care a castigat contractul de 3,1 milioane lei, fara TVA, a carui durata este de 18 luni.

Astfel, CNAIR a prezentat imagini din extravilanul localitatii Rediu Aldei, comuna Aroneanu, pe traseul drumului de legatura dintre Autostrada A8 si Aeroportul International Iasi, unde sunt instalate doua foreze, o a treia fiind in activitate pe traseul Variantei Ocolitoare.

Conform proiectului de realizare a studiului de fezabilitate, sunt prevazute 270 de foraje geotehnice la adancimi cuprinse intre 6 si 30 m, insumand aprox. 3.200 m liniari.

Studiul de fezabilitate a fost demarat la inceputul lunii februarie 2025, astepandu-se ca pana la finalul acestui an sa fie finalizate masuratorile si sa poata fi elaborat intregul proiect, pentru ca ulterior sa poata fi demarata procedura de licitatie pentru proiectarea si executia Studiului de fezabilitate, cel mai probabil in 2026.

Noua Varianta de Ocolire Iasi Est va avea o lungime de 54 km, inclusiv drumul de legatura dintre tronsonul A8 – Targu Neamt – Iasi – Ungheni, Aeroportul International Iasi si Spitalul Regional de Urgenta Iasi, in lungime de aprox. 17 km.

Traseul final al centurii Est a fost stabilit in decembrie 2024. Fata de varianta initiala, ruta incepe din zona Schitu Duca (de la intersectia cu drumul spre Vaslui) si face legatura cu A8, la este de localitatea Rediu Aldei (Aroneanu)

La inceputul acestui an, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin directorul general Cristian Pistol, si Consiliul Judetean Iasi, prin presedintele Costel Alexe, au semnat parteneriate in valoare de circa 200 milioane euro.

Printre aceste proiecte se regaseste si Varianta de ocolire Iasi Est: in lungime de 32 km (fara drumul de legatura), care va asigura conexiunea cu drumul TransRegio TR61 Vaslui – Iasi, Autostrada Unirii (Targu Neamt – Iasi – Ungheni) A8, dar si interconectarea la infrastructura rutiera nationala existenta si locala, preluand traficul de tranzit intre DN28 si DN24. Pentru acest proiect a fost prevazuta suma de 85,6 mil euro.

Aceste sume vor fi alocate pentru proiectarea si executia Variantei Ocolitoare Iasi Est, dupa ce studiul de fezabilitate va fi finalizat.

Articolul precedentINCEP LUCRARILE LA TUNELURILE MAGISTRALEI 6 – Prima „cartita” de pe Sectiunea SUD, 1 Mai – Tokyo, se aseaza pe pozitii pentru saparea tunelului. Doar capul de taiere are 128 de tone
Articolul următorTRAMVAIUL GROAZEI – Incident deosebit de grav pe linia tramvaiului 16 din Capitala. O sina a strapuns podeaua tramvaiului, prin burduf, si s-a blocat intr-un scaun. Din 5 martie nu mai circula niciun tramvai pe tronsonul Bulevardul Dimitrie Pompeiu – Bulevardul Lacul Tei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.