Aglomerare de constructori pentru constructia celor 35,67 kilometri ai primului lot al Autostrazii Timnisoara-Moravita, Lotul Remetea Mare -Jebel. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deschis ofertele depuse in cadrul licitatiei pentru contractul de proiectare si executie a lotului 1 Remetea Mare – Jebel.
Odata cu deschiderea ofertelor, constatam ca au fost depuse nu mai putin de noua oferte, sase dintre ele fiind in asociere (Romania-Bulgaria, Romania-Ucraina, Romania-Turcia, Turcia, iar tre fiind facute de un constructor italian si doua companii turcesti.
Iata lista ofertantilor care vor sa proiecteze si sa execute Lotul 1 al Autostrazii Timisoara-Moravita, contract care are o valoare totala de 5,65 miliarde lei, fara TVA, bani alocati din Programul Transport (PT) 2021-2027.
1. Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (Romania – Bulgaria)
2. Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (Romania – Ucraina)
3. Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
4. KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
6. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – Romania)
7. Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
8. Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Romania – Turcia)
9. WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Durata prevazuta pentru proiectarea si executia lucrarilor este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare si 36 de luni executie.
Licitatia pentru Lotul 1 din Autostrada Timisoara Moravita a fost lansata in septembrie 2024. CNAIR stabilind data limita pentru contractul necesar constructiei Lotului 1 (Remetea Mare-Jebel) al autostrazii Remetea Mare-Jebel 11 noiembrie 2024.
Pe traseul Lotul Remetea Mare -Jebel din Autostrada Timisoara-Moravita urmeaza sa fie realizate:
– 1 pod peste raul Timis (1.153 m);
– un Centru de Intretinere si coordonare;
– 2 parcari de scurta durata (fiecare va dispune de infrastructura necesara amplasarii a minimum 6 statii de incarcare pentru autoturismele electrice).
Conexiunea lotului 1 al autostrazii Timisoara – Moravita cu alte rute va fi asigurata prin 4 noduri rutiere:
– Nodul rutier Remetea Mare va asigura legatura cu A1
– Nodul rutier Albina va asigura legatura cu DJ 592,
– Nodul rutier Timisoara Sud va asigura legatura cu noua Varianta Ocolitoare (VO) a acestui municipiu
– Nodul rutier Padureni va asigura legatura cu DN 59
Tronsonul 1 va subtraversa DN6 si calea ferata CF 100 (Bucuresti – Timisoara) si va traversa denivelat CF 127 (Jebel – Liebling) si DJ 693B.
Autostrada Timisoara – Moravita, care leaga Romania de Serbia, va avea aproape 73 km si va costa 14,59 miliarde lei.
Traseul autostrazii este amplasat pe teritoriul administrativ al judetului Timis.
Traseul a fost adoptat dupa efectuarea a doua etape de analiza multicriteriala a variantelor de traseu.
Lungimea totala a traseului este de 72,930 km, fiind structurat in 3 tronsoane:
– tronsonul 1 intre km 0+000 – km 35+670;
– tronsonul 2 intre km 35+670 – km 69+160;
– tronsonul 1 intre km 69+160 – km 72+930.