Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a preluat de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) un important proiect de infrastructura. Este vorba despre proiectul Autostrazii A13 Brasov-Bacau, aflat in faza studiului de fezabilitate, pe care urmeaza ca CNIR sa il finalizeze.
Conform contractului in desfasurare, studiul de fezabilitate trebuie finalizat in 24 luni, termen calculat de la momentul inceperii activitatii, respectiv septembrie 2024.
Contractul are o valoare totala de 81 milioane lei, fara TVA, si a fost castigat de Consitrans.
Iata anuntul CNIR cu privire la preluarea contractului privind proiectul autostrazii A13, sectorul Brasov-Bacau, in lungime totala de 162,5 kilometri:
„Lungimea estimata a traseului care se desfasoara in judetele Brasov, Covasna si Bacau este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculata de la momentul inceperii activitatii, septembrie 2024.
Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fara TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie sa predea urmatoarele documente :
• Studiu si Proiect Geotehnic
• Studiu Topografic
• Studiu Arheologic
• Documentatia de mediu (Acord de Mediu)
• Studiu de Fezabilitate final
Sectorul Brasov-Bacau al Autostrazii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Fagaras-Brasov printr-un nod de mare viteza in zona localitatii Codlea, iar in zona Bacaului, la Racaciuni cu Autostrada Moldovei -A 7.
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate ,,Carpatia” si este inclus in Planul Investitional al României 2021-2030″.
CNAIR a semnat pe 21 iunie 2024 contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei celor 164 de km ai acestei autostrazi care asigura legatura dintre Moldova si Transilvania, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Publicatia ”Lumea Infrastructurii” scria pe 30 aprilie 2024 ca proiectantul Consitrans a castigat contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrazii A 13 Brasov-Bacau. Aceasta este a treia licitatie pentru finalizarea proiectarii preliminare a fost lansata in urma cu un an. Desemnarea s-a facut dupa jumatate de an de amanari.
In luna aprilie 2024, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu declara ca intarzierea se explica si prin clarificarile pe care le-a cerut CNAIR de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, contractul incluzand si studii geotehnice pe care pana acum, CNAIR le solicita in etapa de proiectare. Ministrul Grindeanu a estimat desemnarea castigatorului ”in cateva saptamani”.