DRUM EXPRES BACAU-PATRA NEAMT – Documentatia pentru licitatia de proiectare si executie a fost transmisa la ANAP. Contractul are o valoare totala de peste 9 miliarde lei

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a transmis, joi, 28 noiembrie 2024, spre validare, la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice, documentatia pentru licitatia de proiectare si executie a Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt. Contractul va fi licitat intr-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare si 36 de luni pentru executia lucrarilor).

Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) 9.139.347.000 lei, din care constructii+montaj (inclusiv TVA) 7.737.454.000 lei.

Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt are o lungime totala de 51 kilometri, iar prin realizarea acestuia, precizeaza CNIR, se vor asigura conditii moderne de transport intre cele doua municipii, se va reduce traficul greu si de tranzit in interiorul celor doua orase, si se va asigura legatura municipiului Piatra Neamt la Autostrada Moldovei A7.

Elementele geometrice sunt corespunzatoare vitezei de proiectare de 120 km/h, insa pentru asigurarea vizibilitatii sunt zone in care viteza este redusa la 100 km/h.

Realizarea drumului expres conduce la scoaterea traficului greu si de tranzit din interiorul Bacaului si Municipiului Piatra Neamt, asigurand:

dezvoltarea infrastructurii rutiere de transport;

reducerea timpilor de parcurs;

reducerea costului accidentelor;

reducerea costului pentru prevenirea poluarii mediului”, releva nota de fundamentare a proiectului de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii “Drum Expres Bacau – Piatra Neamt”.

Punctul de inceput al drumului expres este prevazut la km 8+400 al autostrazii Bacau – Pascani, la aproximativ 6 km fata de nodul rutier al Variantei de Ocolire Bacau cu drumul de legatura al variantei, DN2-DN 15.

Traseul traverseaza drumul national DN2 si magistrala de CF Bacau – Bicaz, se desfasoara la sud de localitatea Beresti-Bistrita, trece pe langa localitatile Fagetel, Gura Vaii, Halmacioaia si Racova dupa care se indreapta spre vest trecand pe malul drept al raului Bistrita, continua cu traversarea canalului de aductiune al CHE Costisa pe raza localitatii Racova si urmeaza cursul Bistritei, relativ paralel, in afara limitei de inundabilitate a raului Bistrita, continua si traverseaza inca o data raul Bistrita si canalul de aductiune al CHE Costisa pe raza UAT Podoleni si supratraverseaza DN15. Traseul drumului expres ocoleste pe la vest localitatea Traian si pe la est localitatea Slobozia, intersecteaza drumul judetean DJ 157, traverseaza raul Cracau continua spre nord vest, spre zona limitei administrative a localitatilor Piatra Neamt si Dumbrava Rosie, unde intersecteaza DJ 156A ce reprezinta si punctul de final al drumului expres.

Capacitati Tehnice :

30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totala de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrari de arta, doua structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, sectiunea Bacau-Pascani,

5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompeta” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Savinesti si nod rutier Piatra Neamt

Spatiu de servicii tip S 3

Centru de Intretinere si Coordonare (CIC)

Pe traseul care se desfasoara in judetele Bacau si Neamt sunt prevazute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).

„In criteriile de atribuire a fost prevazuta acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajeaza persoane fara loc de munca din judetele Bacau si Neamt, studiul de fezabilitate estimand a fi necesare, in total, 1800 de locuri de munca pe perioada executiei lucrarilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %”, precizeaza CNIR.

Etapele premergatoare transmiterii documentatiei catre ANAP :

-23 octombrie 2024

CNIR a transmis catre Consiliul de Administratie referatul de aprobare pentru contractul ,,proiectare si executie Drum Expres Bacau-Piatra Neamt”.

-14 noiembrie 2024

CA CNIR a supus analizei necesitatea si oportunitatea ,,Contract achizitie publica proiectare si achizitie Drum Expres Bacau-Piatra Neamt”.

-28 noiembrie 2024

Conducerea executiva a CNIR primit decizia Consiliului de Administratie care a permis, transmiterea documentatiei, astazi, catre ANAP.

https://cnir-sa.ro/…/11/Hotararea-CA-75-din-14.11.2024.pdf

Necesitatea realizarii drumului expres Bacau – Piatra Neamt a fost identificata si cuantificata la nivel general prin Master Planului General de Transport al Romaniei si in cadrul Programului Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

In prezent traseul actual principal ce realizeaza legatura intre Bacau si Piatra Neamt este asigurat de drumul national DN15, pe ruta Piatra Neamt – Rostov – Buhusi – Bacau, sector rutier de 61 km lungime.

Drumul national in zona municipiului Piatra Neamt are caracter de bulevard, traficul greu desfasurand-se pe strazi cu rol de centura, pe partea sud-vestica a orasului.

Articolul precedentINCA 20 DE KM DIN DEX CRAIOVA-PITESTI DATI IN TRAFIC – Incepand de astazi se poate circula pe 92 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Pitesti. Tronsonul 1 Craiova-Robanesti va fi dat in trafic pe 29 noiembrie 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.