Ministrul Transporturilor si Infrastructurii Catalin Drula (foto centru alaturi de directoarea CNAIR Mariana Ionita) si-a propus sa elimine disparitatile dintre regiunile tarii si sa asigure infrastructura moderna in toata Romania. Precizarea ministrului vine dupa ce, in ultimii ani, in spatiul public s-a vorbit despre prioritizarea lucrarilor de infrastructura pe tot ceea ce inseamna zona de Vest a tarii, spre deosebire de zona Moldovei sau Olteniei care, in prezent, nu apar pe lista marilor proiectele de infrastructura decat pe hartie.
Intr-un anunt pe pagina sa de Facebook de miercuri 17 martie 2021, Catalin Drula precizeaza ca a venit si randul Olteniei sa se dezvolte. Si nu oricum, ci cu 6 proiecte rutiere si 2 proiecte feroviare, unele aflate in lucru, altele la stadiul de proiect.
Vorbim despre lucrarile de infrastructura pentru Drumul expres Craiova – Targu Jiu, Drumul expres Craiova – Pitesti, Centura municipiului Tg. Jiu, Drumul rapid Craiova – Lugoj, Centura Craiova Sud, DN 66, si de lucrarile de cai ferate pentru Bucuresti – Craiova si Craiova – Caransebes.
Redam precizarile ministrului Transporturilor pentru fiecare dintre aceste lucrari:
„Toate regiunile Romaniei au nevoie de infrastructura moderna. Disparitatile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate si in functie de criteriul dezvoltarii echitabile si uniforme a retelelor pe intreg teritoriul tarii.
Astazi venim cu vesti bune pentru Oltenia. Si vorbim de 6 proiecte rutiere si 2 proiecte feroviare. La unele deja sunt santiere deschise si se lucreaza in teren, la celelalte facem partea de pregatire pentru ca, in urmatorii ani, acestea sa devina realitate.
Drumul expres Craiova – Targu Jiu
Azi am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea „la cheie” (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizatii) pentru drumul expres Craiova – Targu Jiu (cu o lungime de circa 100 km).
Acesta va uni doua dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legatura Gorjului la reteaua de drumuri rapide a Romaniei, dar beneficiile acestei noi legaturi se extind spre Valea Jiului/Petrosani, Mehedinti/Baia de Arama si alte zone.
Contractul valoreaza 20 de milioane de lei si beneficiaza de finantare europeana, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizatie de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregatirea documentatiei pentru licitatia de executie).
Acesta este un alt exemplu de proiect important pentru dezvoltarea economica a unei zone a tarii prin conectare la reteaua de drumuri rapide. Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate si nu mai tranziteaza localitatile.
Drumul expres Craiova – Pitesti
Lotul 1 al drumului expres Craiova – Pitesti este de acum deblocat integral! Lucrarile pot incepe si pe ultimii kilometri ai tronsonului – Guvernul a adoptat in sedinta de astazi o hotarare pentru exproprierea ultimilor 3 km ai lotului.
Pe tronsonul 2 de 40 km, lucrarile sunt la 65% stadiu fizic, constructorul lucreaza din plin si pana la finalul anului aceasta varianta ocolitoare pentru municipiile Bals si Slatina va fi data in trafic.
Pe tronsonul 3 de 31,7 km am emis saptamana trecuta autorizatia de construire, lucrarile urmand sa se finalizeze in 2022, iar pe tronsonul 4 asteptam solutionarea contestatiilor pentru a putea semna contractul de executie.
Centura municipiului Tg. Jiu
Am dat startul lucrarilor la inceputul lui martie. Pentru acest proiect mult intarziat, unde lucrarile au fost abandonate la 40% stadiu fizic in urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in februarie. Anul viitor, conform contractului, cei 20 de km ai centurii vor fi gata.
Drumul rapid Craiova – Lugoj
Lansam in aceasta primavara licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic al drumului rapid Craiova – Lugoj, pe o lungime de aproximativ 250 km. Astfel, vom conecta Oltenia si sudul tarii la reteaua europeana de transport rutier.
Centura Craiova Sud
Proiectul de 10 km se afla in licitatie pentru constructie – procesul a fost demarat in 19 februarie si la finalul lunii ar trebui sa avem deja ofertele depuse. Conform contractului, perioada pentru executia lucrarilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimata la 142 de milioane de lei.
DN 66
Finalizarea DN 66 Tg. Jiu – Petrosani, in Defileul Jiului, a intrat in linie dreapta. Acum trei saptamani au inceput lucrarile pentru constructia unui pod nou peste Raul Jiu si a unei parcari in apropierea Manastirii Lainici, vitala pentru fluidizarea traficului din zona.
Cai Ferate
-Pe calea ferata Bucuresti – Craiova, am cerut CFR SA sa lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restrictii si limitari de viteza, pentru a reduce timpul de calatorie care acum este de aproximativ 3h30m.
-Mai departe, de la Craiova la Caransebes vom finaliza in acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmand sa licitam executia lucrarilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility.
Guvernul PNL-USR PLUS-UDMR demonstreaza deja ca „se poate”. Investitiile vor fi cheia de dezvoltare a economiei si de iesire din perioada dificila in care suntem din cauza pandemiei. Derulam investitiile deja pornite, acceleram si deblocam proiecte acolo unde este nevoie si incepem proiectele noi in acest exercitiu eminamente multianual.
„Deceniul infrastructurii” in Romania a debutat sub auspicii bune si vom face tot ce ne sta in putinta sa continue la fel.
#RevolutiaBuneiGuvernari #FacemDrumuri