Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS a obtinut cel mai scump contract de infrastructura din istoria Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Este vorba despre proiectarea si executia a 41 de km din Autostrada Transilvania – sectiunilor Poarta Salajului-Zalau si Zalau-Nusfalau – care cuprind si constructia celui mai lung tunel de pe o autostrada din Romania.
Ne referim la Tunelul Meses in lungime de 2,89 kilometri pe care grupul de firme turcesti Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS trebuie sa il foreze pentru a realiza doua galerii si doua benzi de circulatie pe fiecare sens.
Tunelul Meses va fi proiectat pentru a asigura o viteza de circulatie de 120km/h, urmand sa traverseze muntii Meses, in apropiere de orasul Zalau. Tunelul va fi amplasat in zona de sud-vest a Municipiului Zalau, in judetul Salaj.
Iata anuntul ministrului Sorin Grindeanu:
„Astazi a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructura rutiera din Romania!
Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fara TVA), acest contract prevede si constructia tunelului Meses (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostrada din Romania.
Asocierea de firme turcesti care a castigat contractul are la dispozitie 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni executie) pentru constructia celor 41 de km ai sectiunilor Poarta Salajului-Zalau si Zalau-Nusfalau (Autostrada Transilvania).
Pe traseul acestui sector al Autostrazii A3 vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri si pasaje, în lungime totala de aproximativ 13 km.
Procedura pentru semnarea contractului, finantat prin Programul Transport, va putea incepe in termen de 10 zile, daca nu vor fi depuse contestatii”.
Contractul este de o importanta majora, dat fiind ca licitatia pentru realizarea celor 41 de km ai autostrazii Transilvania a fost lansata initial in noiembrie 2020, fiind de atunci relansata. Cea mai recenta scoatere la licitatie a acestui lot a fost in februarie 2023, de la acel moment pana in august 2024 avand loc opt amanari succesive de anuntare a castigatorului licitatiei. Motivatia reprezentantilor Ministerului Transporturilor a fost „complexitatea documentatiei”.
”Interes major pentru castigarea contractului de proiectare si executie a sectiunilor Poarta Salajului – Zalau si Zalau – Nusfalau (inclusiv tunel rutier Meses)!”, anunta in august 2023 directorul CNAIR Cristian Pistol.
Sapte operatori economici s-au inscris pentru a castiga contractul pentru proiectarea si executia celor 41 km dintre Poarta Salajului si Nusfalau, inclusiv Tunelul Meses:
– Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (Romania – Bosnia Hertegovina)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
– IC IÇTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNSAAT A.S. (Turcia)
– Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Contractul pentru constructia celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioada de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare si 60 de luni pentru etapa de executie a lucrarilor).
Contractul prevede inclusiv constructia a 65 de viaducte, poduri si pasaje (in lungime totala de aproximativ 13 km) si a Tunelului Meses (in lungime de 2,89 km).
Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectarii si 60 executiei.
Sursa de finantare va fi asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile.
Sursa foto 1: Media9.ro