Au fost depuse 11 oferte pentru constructia Alternativei Techirghiol, un drum de mare viteza cu o lungime de 30,59 kilometri care are profil de autostrada, prevazut cu doua benzi de circulatrie si 31 de lucrari de arta, printre care si un pod peste canalul Dunare-Marea Neagra. Contractul are o valoare de 4,36 miliarde lei (fara TVA) si prevede proiectarea si executia acestui nou drum de mare viteza in termen de 48 de luni (12 luni proiectare si 36 de luni executie).
Traseul Alternativei Techirghiol porneste din nodul Cumpana (Autostrada de Centura a Municipiului Constanta) si continua pana in zona localitatii 23 August. Noul drum de mare viteza, construit la profil de autostrada, va permite evitarea in totalitate a traversarii localitatilor Agigea,Techirghiol, Eforie, Tuzla si 23 August.
Cei 11 ofertanti pentru constructia Alternativei Techirghiol, denumita si Autostrada Litoralului sunt din Romania, Turcia, Italia, Ucraina, dar si Bulgaria:
-Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)
– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC (lider) – GOTT STRASSE S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – NVO “TRANSINZHINIRYNG” S.R.L. – МAST-BUD LTD (Ucraina – Romania)
– DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
– Asocierea ITINERA S.p.A (lider) – SAIPEM S.p.A. (Italia)
– KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
– Asocierea ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider) – STRACO HOLDING SRL (Turcia – Romania)
– Asocierea TRACE GROUP HOLD PLC (lider) – BOG’ART SRL – GP GROUP JSC – OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L. (Bulgaria – Romania)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un pod peste Canalul Dunare – Marea Neagra (330 m);
– un pod peste DJ 391 si Valea Carlighioi ( 253,20 m);
– un pod pe DN38 (253,90 m);
– Nod rutier Cumpana;
– Nod Rutier intre Alternativa Techirghiol si Drumul de legatura cu DN 39A;
– Nod Rutier cu DN38;
– Nod Rutier in zona localitatii 23 August;
– Nod rutier (conexiune) intre Alternativa Techirghiol si DN 39;
– patru Spatii de servicii;
– doua parcari de scurta durata, dotate cu infrastructura necesara amplasarii a minimum 8 statii de incarcare rapida pentru autoturismele electrice.
Finantarea contractului este asigurata prin Programul Operational Transport (PT) 2021-2027.