INVESTITII FEROVIARE IN PORTUL CONSTANTA – Ministerul Transporturilor pregateste investitii de 753,8 milioane lei in reabilitarea si electrificarea liniei de cale ferata din Portul Constanta

Ministerul Transporturilor pregateste investitii de 753,8 milioane lei in calea ferata din Portul Constanta. Investitia presupune realizarea liniei de cale ferata pe traseul existent pentru linie simpla, cu reabilitarea tunelului pentru linie simpla si extinderea acestuia pe 200 m spre statia Palas, instalatie BLAI noua pentru linia curenta Palas – Constanta Port Zona A si reteaua de cabluri aferenta, modificare soft si hard instalatie CE existenta in statia Palas pentru preluarea echipamentelor adaugate pe linia curenta Palas – Constanta Port Zona A, electrificarea liniei.

Viteza de circulatie proiectata este de 50 km/h, arata un proiect de Hotarare a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitarea si electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar in Port Constanta”, lucrare de utilitate publica de interes national.

Durata de executie a investitiei este de 24 de luni.

Beneficiarul investitiei va fi CFR SA.

Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 753.806.000 lei.

Capacitati: – reabilitarea liniei de cale ferata pe traseul existent 3,5 km;

– reabilitarea tunelului pentru linie simpla 490 m;

– extinderea tunelului spre statia Palas 200 m;

– electrificarea liniei Palas – Constanta Port Zona A 1 buc

Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si din alte surse legal constituite in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

 ”Investitia are ca obiectiv asigurarea conditiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil si sigur, preocupare esentiala pentru dezvoltarea economica a Romaniei. In acest sens, in vederea imbunatatirii infrastructurii de transport sunt cuprinse programe de reparatii si reinnoiri pentru recuperarea deficitului de intretinere, modernizari si reparatii capitale aferente elementelor ce alcatuiesc infrastructura feroviara, se arata in Nota de fundamentare.

Investitia prevede realizarea liniei de cale ferata pe traseul existent pentru linie simpla cu reabilitarea tunelului pentru linie simpla si extinderea acestuia pe 200 m spre statia Palas; istalatie BLAI noua pentru linia curenta Palas – Constanta Port Zona A si reteaua de cabluri aferenta; modificare soft si hard instalatie CE existenta in statia Palas pentru preluarea echipamentelor adaugate pe linia curenta Palas – Constanta Port Zona A, dar si electrificarea liniei.

Viteza de circulatie proiectata este de 50 km/h.

Linia de cale ferata Palas – Constanta Port A a fost linie dubla, neelectrificata,  centralizata, cu semnalizare SCB, in debleu (transee) cu inaltimea de la 0 la 25 metri. Linia CF Palas – Constanta Port A se racorda din statia Palas, avand o lungime de 3,6 km de la km 222+000 (statia Palas) pana la km 225+600 (statia Constanta Port A). Linia de cale ferata Palas – Constanta Port A subtraverseaza de la km 224+670/225+160 calea ferata dubla 813 Constanta – Mangalia, DN 39 Constanta – Mangalia, strazi si diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apa de pe teritoriul Municipiului Constanta printr-un tunel cu lungimea de 490 metri.

Linia CF Palas – Port Constanta grupa A a fost linie dubla, neelectrificata, dotata cu instalatii de dependenta (semnalizare) tip BLA banalizat. Intre cele doua statii adiacente au fost doua sectoare BLA.

Circulatia pe linie a fost inchisa in anul 1992, in urma inundatiilor din luna iulie a aceluiasi an, care au provocat multiple ebulmente pe taluzele transeei, cat si din cauza degradarilor avansate ale captuselii tunelului, colmatarii santurilor de scurgere si a prismului de piatra sparta cu materiale aduse in tunel din zonele adiacente acestuia.

Tunelul de la km 224+670-225+160 a fost proiectat de inginerul Anghel Saligny si a fost construit intre anii 1896 – 1900.

Tunelul subtraverseaza calea ferata dubla 813 Constanta – Mangalia, DN 39 Constanta Mangalia, strazi si diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apa de pe teritoriul Municipiului Constanta. In decursul anilor, captuseala tunelului a fost penetrata de infiltratii care au provocat fenomene de exfoliere si degradari, culminand cu desprinderi de moloane din bolta.

Indicatorii tehnico-economici au fost avizati de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in sedinta Consiliului Tehnico-Economic, prin avizul nr. 111/120 din 11.07.2024 si de catre Consiliul Interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte prin avizul nr. 53 din 21.08.2024.

Articolul precedentPASAJ SUBTERAN – Se construieste primul pasaj pietonal subteran in Buftea
Articolul următorDRUM MODERNIZAT IN SIBIU – Drumul judetean care traverseaza o localitate pitoreasca din judetul Sibiu a fost modernizat. Drumul dintre Bogatu Roman si Brosteni e aproape gata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.