120 KM/ORA, VITEZA PROMISA PENTRU TRENURILE DE PE RUTA FAUREI-BRAILA – Pe santierul feroviar dintre Buzau si Faurei ”se lucreaza bine”, spune ministrul

Lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare intre Buzau si Faurei, incepute in luna iulie, merg bine si se vor incheia pana la finalul anului, afirma ministrul Transporturilor, Catalin Drula. Acesta a vizitat santierul si spune ca a vrut sa se asigure ca lucrarile de ridicare a restrictiilor de viteza pe linia de cale ferata se desfasoara conform planului. Mai mult, planul CFR este de a continua acest proiect si dupa Faurei, inca 60 de km pana la Braila.

Linia are o stare tehnica nepotrivita circulatiei, nu este in conditii de fiabilitate, confort si siguranta. Uzura este de pana la 80% pentru intreg ansamblul din care este alcatuita calea ferata: sina, traverse prinderi. Pe linia de tren Buzau – Faurei viteza trenurilor a scazut constant pana la 20 de km/h, dupa cum arata documentatia din caietul de sarcini.

PE TEREN: CRESTEREA VITEZEI PE LINIA DE CALE FERATA BUZAU-FAUREI. Dupa vizita la Podul de la Braila, in drum spre Bucuresti, m-am oprit si la santierul feroviar dintre Buzau si Faurei. Am vrut sa ma asigur ca lucrarile de ridicare a restrictiilor de viteza pe linia de cale ferata se desfasoara conform planului. Asa cum am anuntat, acestea vor fi incheiate pana la final de an. Se lucreaza bine, iar planul CFR SA, pe care il sustin pe deplin, este de a continua acest proiect si dupa Faurei, inca 60 de km pana la Braila. Dar pentru asta avem nevoie de alocari suficiente de la buget”, spune Catalin Drula.

Valoarea contractelor este de 41,7 milioane lei fara TVA, cu finantare de la bugetul de stat.

Durata contractului este de 180 de zile de la emiterea ordinului de incepere.

Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Constructii Feroviare SRL a castigat cele doua contracte pentru cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori pe linia Buzau – Faurei, firul II, dupa cum anunta CFR recent.

Lucrarile au inceput in iulie si se desfasoara pe cele doua loturi ale tronsonului, Buzau – Cilibia, respectiv Cilibia – Faurei:

– se demonteaza infrastructura veche si se inlocuieste. Traversele de beton si aparatele de cale noi sunt produse la doua fabrici din apropiere, de langa Buzau;

– se repara si monteaza dalele de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferata si pentru terasamentele a doua poduri de pe traseu”, adauga oficialul.

In urma acestei investitii de 1,5 milioane de lei/km, bani proveniti de la bugetul de stat, viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va creste cu 90 de km/k: de la 30 de km/h cat este in prezent, la 120 de km/h.

M-am luptat anul acesta ca sa obtinem cei 200 de milioane de lei pentru intretinerea infrastructurii feroviare – bani cu care se fac asemenea lucrari. Si mai important, pe viitor, este sa crestem progresiv aceste alocari, caci necesarul real este mult mai mare. In plus, am inclus in PNRR un program amplu de interventii de tip reinnoiri, „quick-wins”, centralizari si electrificari de aproximativ 1 miliard de euro, care va imbunatati viteza si calitatea infrastructurii pe circa 2.500 de km de cale ferata, intr-un timp mai scurt decat cel alocat modernizarilor (care vor continua in paralel pentru 315 km de cale ferata). Nu exista o alternativa magica, scoasa din joben, pentru caile ferate, alta in afara de investitiile constante si din ce in ce mai consistente pentru acest domeniu dat uitarii in ultimele decenii”, mai spune ministrul Transporturilor.

Durata calatoriei cu trenul intre Buzau si Faurei va fi de 27 minute (tren IR).

In prezent, durata calatoriei unui tren Interregio intre Buzau si Faurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar dupa finalizarea lucrarilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maxima de 120 km/h si vor parcurge cei aproximativ 40 km in 27 de minute.

Ministrul Catalin Drula spunea in luna iulie ca anul acesta va fi un record de linie reinnoita prin inlocuire la rand.

Dar tinta noastra ca tara, in anii urmatori, trebuie sa fie de cel putin 10 ori mai mare. Va trebui sa crestem semnificativ aceste alocari de la an la an, sa ajungem sa discutam de lucrari de reinnoire in valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce in anii urmatori calea ferata in zona decentei. M-am luptat sa avem o axa in PNRR pentru astfel de lucrari si ma voi lupta sa ni se aloce si din bugetul de stat bani mai multi in anii urmatori”, a declarat ministrul Transporturilor in luna iulie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.