Lucrarile pentru largirea la patru benzi a DN1A, intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Parc Mogosoaia, sunt in grafic, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu. Acesta a fost, impreuna cu Florin Covaci, viceprimar si primarul ales al localitatii, sa vada cum decurg lucrarile pe DN1A la Mogosoaia.
Stadiul lucrarilor este:
- au fost forati, armati si turnati 91 din 337 de piloti necesari consolidarii si realizarii zidurilor de sprijin a rampelor de urcare/coborare dinspre Buftea si Bucuresti aferente pasajului pe sub calea ferata. Primii piloti au fost realizati la rampa de coborare din sensul Bucuresti – Buftea si au o adancime de pana la 15 metri;
- au fost executate lucrarile de sapaturi necesare utilitatilor publice de gaz, apa potabila, canalizare menajera, telecomunicatii si retele electrice pe o lungime de 600 ml;
- au inceput lucrarile pentru canalizarea pluviala, fiind executati 100 din 1200 ml;
- au fost realizate 5 foraje transversale pe sub DN1A din totalul de 31 necesare canalizarii pluviale;
- a fost finalizata taierea arborilor pe tot amplasamentul lucrarilor;
- continua executia lucrarilor de decapare vegetala, fiind realizate in proportie de 50%;
- au inceput lucrarile pregatitoare pentru platforma incintei palplanselor necesare sapaturii bazinelor de retentie a apelor pluviale, care au un un volum total de 230 m3 si care vor fi amplasate la baza pasajului feroviar, pe banda din dreapta si care vor avea rol de acumulare in cazul unor ploi cu debite marite pentru a se evita pe viitor inundarea zonei.
Acest proiect se realizeaza la solicitarea si cu sprijinul Consiliului Judetean Ilfov, prin presedintele Hubert Thuma si al primariei locale Mogosoaia, prin primarul Paul Precup si viceprimarul Florin Covaci, viitorul primar.
In octombrie 2023 a fost desemnat castigatorul pentru executia lucrarilor proiectului de largire la patru benzi a DN1A intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Parc Mogosoaia, fiind vorba despre Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD.
Valoarea contractului este de 61,56 milioane lei, fara TVA, avand o durata contractuala de 12 luni, din care 2 luni pentru proiectare si 10 luni pentru executie.
Proiectul prevede executia urmatoarelor:
- largirea la 4 benzi de circulatie x 3,5 m
- lungime traseu 1,28 km
- trotuare, cu o latime de 2,5 m
- zona mediana de 1 m
- zona verde
- pasaj pietonal subteran, amplasat vis-a-vis de intrarea in Parcul Mogosoaia si dotat cu scari fixe, rulante si un lift la fiecare acces
- pasaj pietonal suprateran, amplasat in nordul podului CF 700, dotat cu 2 lifturi si 2 scari fixe. Va fi amplasata si o statie de transport in comun in vecinatatea pasajului. Va facilita tranzitul si traversarea in siguranta a DN1A.
- amenajarea a 3 intersectii la nivel: intersectie DN1A cu DNCB; intersectie DN1A cu Sos. Chitila; intersectie DN1A cu Strada Valea Parcului
- lucrari de colectare si evacuare a apelor pluviale: retea noua de canalizare pluviala cu o lungime totala de 1.250 m; sistem de rigole carosabile pe ambele parti ale drumului; bazin de colectare a apelor, prevazut cu grup de pompare si conducta de refulare
- lucrari de consolidare
- lucrari pentru siguranta circulatiei
- amenajari peisagistice pentru spatiile verzi